Zamot Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har nettopp kjøpt meg et digitalt Sony videokamera. Regner med at jeg trenger en ny harddisk for å få plass til litt film.. Kan dere anbefale meg en god, rask, stillegående, lite varmeutviklende, stabil hardisk? Fortell gjerne om hvilke merker jeg bør holde meg unna, og om deres erfaringer med kræsjer osv... Trenger også en annen harddisk til stue-PC-en, men den trenger ikke være kjemperask, men stillegående!!! Skal brukes til lagring av Mp3, film osv.. Noen tips? Anngående videoredigering, er det noen som har et firewire-kort å anbefale? Hva med software? (Laste ned? eller kjøpe en pakke med kort?) Trenger jeg nytt skjermkort for videoredigering? Har denne PCen: AMD Athlon XP1700+ T.bred MSI MS6330 VIAKT133 Point Of View GF Ti4200SE 64MB 516 + 128 MB SDRAM 80 GB Western Digital C. se8MB Creative Lydkort SB Live! Drive II Asus CD-Brenner 40/12/48x Sony CD-Rom 52x Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det er bare å kjøpe et billig firewirekort (du har ikke firewire på hovedkort eller lydkort fra før?). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Kjøp Pinnacle kort bundlet med Studio v8. 900 på komplett, og mye bedre blir det ikke. Lenke til kommentar
Zamot Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Lurer på om jeg sikter inn på følgende: For Videoredigering: WD Caviar 160GB IDE 7200 SE 8MB WD1600JB (evt 120 eller 200) Pinnacle Studio DV Versjon 8 Lagrings harddisk til stuePC: Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB evt (160GB 2MB) Høres det OK ut? Siden det har gått litt tid, og som kjent utvikler ting seg fort i databransjen; Er dette fortsatt bra kjøp? Hvilke størrelser på harddisk ville dere kjøpt? Lønner det seg å kjøre raid (med to disker)? (må da evt kjøpe et IDE-kort). Vet egentlig ikke hva raid er... Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå