Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD 6870 Crossfire Blue Screen

Anbefalte innlegg

Kan du laste opp den nyeste dump filen også?

Men leste litt rundt på nettet nå, og for mange har det hjulpet å fjerne driveren de hadde installert når de hadde ett kort, og installert nyeste med begge kortene i. Det er også noe i CCC man skal aktivere, for å få slått på Crossfire.. Jeg har ikke AMD kort selv, så kan ikke bekrefte/avkrefte dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du laste opp den nyeste dump filen også?

Men leste litt rundt på nettet nå, og for mange har det hjulpet å fjerne driveren de hadde installert når de hadde ett kort, og installert nyeste med begge kortene i. Det er også noe i CCC man skal aktivere, for å få slått på Crossfire.. Jeg har ikke AMD kort selv, så kan ikke bekrefte/avkrefte dette..

1. Kan av en eller annen grunn ikke gjøre det med den filen...?

2. Er det ikke det jeg har gjort? Jeg startet i sikker modus, avinstallerte drivere, brukte driver sweeper, startet opp i normal modus, og installerte igjen.

Endret av paali10
Lenke til kommentar

hmm, vet ikke hva du kan gjøre enn å prøve korta på et annet hk.

Har du prøvd ett og ett kort?

Ellers er jeg tom for ideer..

Å så tenker jeg at det kan ver noe kluss med korta å at en bios oppdatering på skjermkorta hadde vert noe( men det vil jeg ikke anbefale).

Lenke til kommentar

hmm, vet ikke hva du kan gjøre enn å prøve korta på et annet hk.

Har du prøvd ett og ett kort?

Ellers er jeg tom for ideer..

Å så tenker jeg at det kan ver noe kluss med korta å at en bios oppdatering på skjermkorta hadde vert noe( men det vil jeg ikke anbefale).

BIOS Oppdatering??

Hvorfor ikke å anbafale?

det fungerer med ett kort!

Det er Crossfire som lager problemer..

Har desverre ikke tilgjengelig et annet hovedkort.

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Han mente nok bios opptatering på selve skjermkortet. Det er ikek å ambefale.

Men om det fungerer med et kort, hva med å ta ut det som fungerte, og prøve det andre som du satt inn i ettertid, uten det andre. Om det lager problemer alene, så har du et defekt kort.

Om du har muligheten, så kan du gjøre som nevnt over her, å prøve kort(ene) på et annet hovedkort.

Lenke til kommentar

Ja, var bios oppdatering på skjermkortet :) Beklager at jeg formulerer meg dårlig.

Å BIOS oppdatere skjermkortet medfører en stor risk, derfor anbefaler jeg det ikke.

Men som Crazyjoey sier, prøv med det andre skjermkortet alene.

Å du har vel en kompis eller noe som har et hk du kan kjøre crossfire på?

Lenke til kommentar

Han mente nok bios opptatering på selve skjermkortet. Det er ikek å ambefale.

Men om det fungerer med et kort, hva med å ta ut det som fungerte, og prøve det andre som du satt inn i ettertid, uten det andre. Om det lager problemer alene, så har du et defekt kort.

Om du har muligheten, så kan du gjøre som nevnt over her, å prøve kort(ene) på et annet hovedkort.

Har ikke tilgang på annet HK.

Men jeg kan jo prøve og ta en gamlere driver.

Lenke til kommentar

Hvor stor strømforsyning har du forresten?

Corsair TX650W

Da skal ikke det være noe problem hvertfall.

Ville prøvd med andre drivere, som sagt.

Sikker på at grafikkortene står i de riktige sporene på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Hvor stor strømforsyning har du forresten?

Corsair TX650W

Da skal ikke det være noe problem hvertfall.

Ville prøvd med andre drivere, som sagt.

Sikker på at grafikkortene står i de riktige sporene på hovedkortet?

Har prøvd andre drivere, og det fungerte ikke.

Og ja, de er i de rette sporene.

Lenke til kommentar

Så nå har du det nye kortet, altså kort nr.2 som du kjøpte for å kjøre crossfire. Og det tuller? Og da har du installert nye drivere med det nye kortet? Kan hende du har fått ett defekt kort.. Stresstest det med furmark.

Jeg vet ikke hva som har skjedd, men nesten hele PCen har blitt ødelagt etter jeg fikk Crossfire.

Tror jeg skal ringe til Dustinhome og få pengene tilbake nå.

Lenke til kommentar

Har stor tro på at det siste skjermkortet du fikk, er defekt, så det er jo en garanti sak :)

Men stresstest det med furumark sånt at du er sikker. Kommer det feil da, så ring til dustin å forklar at skjermkortet må hver defekt. Å dustinhome blei som regel å ha veeldig god service på dette. Så kanskje du bare trenger å vente 2-2.5 uka til du får nytt ;)

Lenke til kommentar

Har stor tro på at det siste skjermkortet du fikk, er defekt, så det er jo en garanti sak :)

Men stresstest det med furumark sånt at du er sikker. Kommer det feil da, så ring til dustin å forklar at skjermkortet må hver defekt. Å dustinhome blei som regel å ha veeldig god service på dette. Så kanskje du bare trenger å vente 2-2.5 uka til du får nytt ;)

ok

Lenke til kommentar

Dersom begge kortene fungerer hver for seg i alle spor, men ikke i crossfire - hvordan skal man da være sikker på at det er det siste kortet som bugger? :p

Kan ikke bidra med noe direkte hjelp her, men på sin måte håper jeg det komme til nytte :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...