Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HD 6870 Crossfire Blue Screen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg installerte nettopp mitt nye hd 6870. Har ett fra før så nå har jeg crossfire. Problemet er at når jeg startet GTA IV i stad så fikk jeg Blue Screen. Skriver på pcen nå og har ikke fått blue screen enda.. Kansje bare når jeg spiller :S

Noen som har/har hatt samme problem?

Det ene skjermkortet er koblet direkte til med 2 six pin connectors, mens det andre kjører på 2 overganger fra molex til 6 pin. Går fint, alt fungerer, utenom blue screen.. :cry:

Har aldrig hatt problemer før jeg fikk crossfire.

PC specs:

SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

+ Powercolor HD 6870

AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX

OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE

CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

Takker :)

Endret av paali10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg installerte nettopp mitt nye hd 6870. Har ett fra før så nå har jeg crossfire. Problemet er at når jeg startet GTA IV i stad så fikk jeg Blue Screen. Skriver på pcen nå og har ikke fått blue screen enda.. Kansje bare når jeg spiller :S

Noen som har/har hatt samme problem?

Det ene skjermkortet er koblet direkte til med 2 six pin connectors, mens det andre kjører på 2 overganger fra molex til 6 pin. Går fint, alt fungerer, utenom blue screen.. :cry:

PC specs:

SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

+ Powercolor HD 6870

AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX

GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX

OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE

CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA

Takker :)

Nå skriver jeg ikke fra pcen min lenger, den fikk Blue screen, uten at jeg startet et spill... :cry:

Noen som kan hjelpe? :dontgetit:

Endret av paali10
Lenke til kommentar

My eer deaktivert i sikkerhetsmodus.

Men prøv å installer den nye driveren. Jeg har aldri trengt å fjerne den gamle driveren for å installere en ny en

Prøvde og installere den nyeste driveren på nytt, uten hell.

Noen?

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at du skulle fjerne driverene til skjermkortet i sikkerhetsmodus med driver sweeper, så restarte og starte opp i vanlig modus, laste ned nyeste driver og installer den vanlig.

Er typisk at folk får BSOD når dem setter kort nr 2 i og skal installere ny driver uten å ha avinstallert den gamle..

Men viss du har gjort dette så har jeg ingen ide på hva du kan gjør. Eneste jeg kommer på da er en clean install av OSet... Men det er jo litt drit det også..

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at du skulle fjerne driverene til skjermkortet i sikkerhetsmodus med driver sweeper, så restarte og starte opp i vanlig modus, laste ned nyeste driver og installer den vanlig.

Er typisk at folk får BSOD når dem setter kort nr 2 i og skal installere ny driver uten å ha avinstallert den gamle..

Men viss du har gjort dette så har jeg ingen ide på hva du kan gjør. Eneste jeg kommer på da er en clean install av OSet... Men det er jo litt drit det også..

Prøvde det nettopp, men fikk samme problem :(

Kunne det vert en ide og oppdatere BIOS?

Lenke til kommentar

Da skjedde det igjen... GTA IV og Black ops fungerte fint, men når jeg skulle starte Crysis 2 så fikk jeg Blue screen igjen...

I tillegg så henger pcen seg opp hele tiden.. :(

Bare problemer etter jeg fikk Crossfire :cry:

Endret av paali10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...