paali10 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei, jeg installerte nettopp mitt nye hd 6870. Har ett fra før så nå har jeg crossfire. Problemet er at når jeg startet GTA IV i stad så fikk jeg Blue Screen. Skriver på pcen nå og har ikke fått blue screen enda.. Kansje bare når jeg spiller :S Noen som har/har hatt samme problem? Det ene skjermkortet er koblet direkte til med 2 six pin connectors, mens det andre kjører på 2 overganger fra molex til 6 pin. Går fint, alt fungerer, utenom blue screen.. Har aldrig hatt problemer før jeg fikk crossfire. PC specs: SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP + Powercolor HD 6870 AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA Takker Endret 13. april 2011 av paali10 Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei, jeg installerte nettopp mitt nye hd 6870. Har ett fra før så nå har jeg crossfire. Problemet er at når jeg startet GTA IV i stad så fikk jeg Blue Screen. Skriver på pcen nå og har ikke fått blue screen enda.. Kansje bare når jeg spiller :S Noen som har/har hatt samme problem? Det ene skjermkortet er koblet direkte til med 2 six pin connectors, mens det andre kjører på 2 overganger fra molex til 6 pin. Går fint, alt fungerer, utenom blue screen.. PC specs: SAPPHIRE RADEON HD6870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP + Powercolor HD 6870 AMD PHENOM II X4 955 BE 3.2GHZ 8MB SOCKET AM3 BOX GIGABYTE GA-890GPA-UD3H DDR3 AM3 ATX OCZ DDR3 PLATINUM XTC 4GB PC3-10666 (2X2GB) LOW VOLTAGE CORSAIR TX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA Takker Nå skriver jeg ikke fra pcen min lenger, den fikk Blue screen, uten at jeg startet et spill... Noen som kan hjelpe? Endret 13. april 2011 av paali10 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Avinstaller driverene til skjermkortet i sikkerhetsmodus, last ned nyeste og installer som vanlig Bruk Driver sweeper Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Avinstaller driverene til skjermkortet i sikkerhetsmodus, last ned nyeste og installer som vanlig Bruk Driver sweeper Ok, skal prøve på det Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Finner ikke ut hvordan jeg starter i safe mode.. Har prøvd F8. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 F8 når du ser logoen til produsenten under oppstart. Spam knappen Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 F8 når du ser logoen til produsenten under oppstart. Spam knappen Takk, fikk det til. Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Windows installer tjenesten er ikke tiljengelig i sikker modus? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 My eer deaktivert i sikkerhetsmodus. Men prøv å installer den nye driveren. Jeg har aldri trengt å fjerne den gamle driveren for å installere en ny en Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 My eer deaktivert i sikkerhetsmodus. Men prøv å installer den nye driveren. Jeg har aldri trengt å fjerne den gamle driveren for å installere en ny en Prøvde og installere den nyeste driveren på nytt, uten hell. Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 My eer deaktivert i sikkerhetsmodus. Men prøv å installer den nye driveren. Jeg har aldri trengt å fjerne den gamle driveren for å installere en ny en Prøvde og installere den nyeste driveren på nytt, uten hell. Noen? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Det jeg mente var at du skulle fjerne driverene til skjermkortet i sikkerhetsmodus med driver sweeper, så restarte og starte opp i vanlig modus, laste ned nyeste driver og installer den vanlig. Er typisk at folk får BSOD når dem setter kort nr 2 i og skal installere ny driver uten å ha avinstallert den gamle.. Men viss du har gjort dette så har jeg ingen ide på hva du kan gjør. Eneste jeg kommer på da er en clean install av OSet... Men det er jo litt drit det også.. Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Det jeg mente var at du skulle fjerne driverene til skjermkortet i sikkerhetsmodus med driver sweeper, så restarte og starte opp i vanlig modus, laste ned nyeste driver og installer den vanlig. Er typisk at folk får BSOD når dem setter kort nr 2 i og skal installere ny driver uten å ha avinstallert den gamle.. Men viss du har gjort dette så har jeg ingen ide på hva du kan gjør. Eneste jeg kommer på da er en clean install av OSet... Men det er jo litt drit det også.. Prøvde det nettopp, men fikk samme problem Kunne det vert en ide og oppdatere BIOS? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Du kan prøve. Men du kommer inn i sikkerhetsmodus? Gå til c:\Windows\minidump og last opp filene her. Pakk de gjerne inn med winrar/7zip Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Du kan prøve. Men du kommer inn i sikkerhetsmodus? Gå til c:\Windows\minidump og last opp filene her. Pakk de gjerne inn med winrar/7zip Ja kommer meg inn i sikker modus. Hva skal jeg pakke ut og hvordan? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Jeg mente pakke inn alle .dmp filene som er i mappen C:\Windows\Minidump og last eopp her. Du kan bruke winrar/7zip til dette. Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Jeg mente pakke inn alle .dmp filene som er i mappen C:\Windows\Minidump og last eopp her. Du kan bruke winrar/7zip til dette. Oppdaterte BIOS og Windows, og det ser ut som det fungerte! Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Da skjedde det igjen... GTA IV og Black ops fungerte fint, men når jeg skulle starte Crysis 2 så fikk jeg Blue screen igjen... I tillegg så henger pcen seg opp hele tiden.. Bare problemer etter jeg fikk Crossfire Endret 14. april 2011 av paali10 Lenke til kommentar
paali10 Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Jeg mente pakke inn alle .dmp filene som er i mappen C:\Windows\Minidump og last eopp her. Du kan bruke winrar/7zip til dette. Skal jeg prøve og laste opp de filene her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå