kitbay2000 Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Dette er mitt HK Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR - nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN Hva slags bios skal jeg bruke til denne ????? URL plz.. er Hk mitt: NV7-133R eller NV7m ??? Er litt usikker på hva mitt hk heter... Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hvis hovedkortet ditt er Abit NF7 v2.0, kan du laste biosen fra her. NV7-133R og NV7M er basert på forrige generasjons nForce, mens NF7 er basert på den nyeste nForce, nemlig nForce2. Du kan sjekke hvilken hovedkort du har, ved å ta en titt på hovedkortet. Navnet pleier å stå ved 3, 4 eller 5 PCI porten. Lenke til kommentar
kitbay2000 Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Er det en spesiell måte å oppdatere biosen på nf7 kort ??? Leste den guiden til abit. Eller er det bare å boote på en diskett og starte runme fila ??? Stod noe om å "clear bios before resetting computer) ??? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Oppdatere biosen på NF7 kort er det samme som andre hovedkort. Altså boot med en diskett (med slettet config.sys og autoexec.bat). Deretter kjøre runme filen. På hovedkort er det en jumper som man flytter for å resette biosen, hvor den ligger finner du i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
kitbay2000 Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Oppdatere biosen på NF7 kort er det samme som andre hovedkort. Altså boot med en diskett (med slettet config.sys og autoexec.bat). Deretter kjøre runme filen. På hovedkort er det en jumper som man flytter for å resette biosen, hvor den ligger finner du i manualen til hovedkortet. Kan jeg bruke en win98 cd som bootmedium ??? Hvorfor skal jeg resette bios etter at jeg har oppdatert ?? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Det letteste er vell å holde inne knappene som står når man booter og slenge inn disketen med nye biosen på da... :> det enkle er ofte det beste mhm :wink: Lenke til kommentar
kitbay2000 Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Det letteste er vell å holde inne knappene som står når man booter og slenge inn disketen med nye biosen på da... :> det enkle er ofte det beste mhm :wink: Skjønte ikke dette jeg.. forklar litt nærmere.. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Hvorfor skal jeg resette bios etter at jeg har oppdatert ?? Bla opp i manualen til hovedkortet. Der står hvordan du gjør det! Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 eller så kan du bruke flashmenu, som er et program som flasher BIOS i windows... begynte å bruke mitt HK for noen dager siden, og det funka som en gris det altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå