Gå til innhold

Kamptråd - Manchester City vs Manchester United (FA-cup)

Latias

36 stemmer

1. 1. Hvem går til finalen?

Anbefalte innlegg

Saitek - ta deg en stor bolle.....

Vil du at Scholes skal gi seg slik som Neville gjorde? Grå og elendig? Han sperrer muligheten for nye midtbanespillere på markedet, som for eksempel Sneijder som uttalte at han kunne tenke seg å spille for United, men ble solgt for en latterlig lav pris til Inter.

Et halvt år senere vant Sneijder The Treble med Inter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Umiddelbart etter kampslutt ble det temperatur ute på gressmatta. Rio Ferdinand og Mario Balotelli så ut til å spille hovedrollene.

- Det virker som Balotelli har slengt et eller annet med leppa som Ferdinand reagerte på, sier talentspeider Stig Torbjørnsen i Viasats studio."

Bombe

Lenke til kommentar

Hvordan ser Liverpool og Arsenal supporterne på dette? Foretrekker de moneywhores eller ærlig fotball?

Hvertfall ikke tvil om hvilket lag eg hadde foretrukket om disse to møtte city/chelsea.

Begge de klubbene representerer en ukultur i engelsk fotball. Jeg skulle gjerne sett United i finalen. Få lag jeg hater så mye som når dere slår oss, men det er i det minste på et ærlig sportslig grunnlag og ikke et hysterisk økonomisk sirkus.

Lenke til kommentar

"Umiddelbart etter kampslutt ble det temperatur ute på gressmatta. Rio Ferdinand og Mario Balotelli så ut til å spille hovedrollene.

- Det virker som Balotelli har slengt et eller annet med leppa som Ferdinand reagerte på, sier talentspeider Stig Torbjørnsen i Viasats studio."

Bombe

Da er vel Rio og Evra utestengt

Lenke til kommentar

Nesten deilig å slippe alt maset om The Treble. Ligaen er målet, der skal vi ta nr 19. CL er som FA Cupen en bonus. Var det virkelig noen som trodde eller forventet noe slikt? Snap out of it, 99 av 100 klubber i europeisk toppfotball ville byttet plass med oss. Semifinale i FA cupen, greit vi tapte, men vi kom i alle fall dit etter å ha slått ut Arsenal og Liverpool. Bare det har vært fine opplevelser som er med på å definere vår klubb og som er de "små" øyeblikkene som egentlig betyr noe. Vi har historien, både som vinner av trofeer og som tapende finalist, vi er Manchester United, i motsetting til andre klubber så er vi alltid der. La oss nå ikke være smålig, City vant og uansett hvor lite karma og sjel den klubben besitter, så må vi tåle at det ikke var vår tur i år. Om man ikke får kjenne på de tunge nedturene, smaker ikke gevinsten når man lykkes like godt syntes nå jeg, selv om det er en fånyttes trøst på en dag som dette.

Når det kommer til kampen så skjønte jeg tidlig at vi måtte ta vare på overtaket vi hadde de første 30min, slik er tilfellet er i nesten alle affærer av en slik karakter. Men it was not to be og vi hadde 70min til å gjøre det på. Tror det tok meg 20sek av 2.omg å konstantere at City spillerne ønsket det mer og om jeg hadde en dårlig magefølelse i forkant, fikk jeg en sikkelig kvalmende følelse krypende nå. City spillerne taklet hardere, løp mer og David Silva (som jeg ønsket til United i sommer) tok mer og mer kontroll over midten ettersom Scholes gikk tom for krefter. Jeg tror nok ikke de lyseblå ofret mer, men de orket mer for dagen og derfor vant de kampen. Carrick fikk for mye å gjøre, noe som til slutt sørget for en aldri så liten kortslutting. Det var skjebnen som spyttet på oss i det øyeblikket. Sar med feilspark, en alt annet en kompispass fra O'shea og en kvikk Toure - den verste spilleren som kunne fått ballen akkurat der og da. Fakta er at Michael Carrick har vært en gigant den siste tiden og i dag igjen sto han frem, så jeg håper inderlig at han klarer å glemme øyeblikket å rulle videre med sesongen. Ingenting blir glemt kjappere enn en personlig feil i fotball! Michael har vært for dårlig i år sett over ett, men han har vært tilbake til sitt gamle jeg den siste mnd, så dette var hjerteskjærende. Håper (og vet) at de innad slår ring rundt Carrick, la oss supportere gjøre det samme.

Problemet vårt på dager som i dag er at når vi ikke har noen høyt i banen som streker motstanderen, noe som gjør det enkelt å forsvare seg høyt mot oss, selv med Nani og Valencia på kanten. De får rett å slett ballen i feil del av banen og i feil rom. Når midtbanen får følelsen av å stange mot en murvegg (Barry, Toure, De Jong, Silva) er det slitsomt mentalt såvel som fysisk. Se bare på Scholes og Carrick, hvor mye dominerte ikke de sentralt i store deler av 1omg? Park hadde nok en friere rolle og kom for en sjelden gangs skyld ikke til sin rett, da De Jong var en mester til å drepe mellomrommet og fordi Berbatov også la seg i samme ballhøyde, dog gjerne mer ut mot kanten, men der er det ingen som scorer mål i fra.

Av enkeltspillere så må det nok engang nevnes at Evra skuffer stort, fyren er helt uselsess i nærheten av motstandernes boks. Men han er god ellers og jobber hardt, så dette er ikke kampen å kritisere franskmannen for meget. For meg var det en kombinasjon av laguttak, en særdeles svak spiss som innehar en ekstremt viktig rolle mht bevegelse og rom øvrig på banen og en hodeløs takling som var vår downfall. City fortjente seieren, men spilte drittfotball og jeg syntes oppriktig at vi burde gjort det bedre. Men innsatsen var upåklagelig, så jeg er ikke rasende, for det å tape fotballkamper skjer før eller siden, uansett om man er i form eller ikke.

Har støttet Berbatov (denne sesongen) fordi han fortjener min støtte basert på prestasjoner og jeg står bak ham enda. Men det jeg skrev for en tid tilbake siden, om at han ikke passer inn i vårt sett å spille fotball på, samleds som han har en for svak psyke, det er ubestridte sannheter. Jeg håper Berba spiller i United drakta neste sesongen og det tror jeg også at han gjør, men som vi (Banan!) diskutere her forleden dag - han må kjenne sin rolle. Mannen er ingen stormatch karakter og han er for lite giftig når det virkelig gjelder. I dag skulle Hernandez spilt fordi han er en bedre målgjører, noe som sannsynligvis ville gitt oss en billett til FA cup finalen imo. Jeg skylder ikke på Berbatov, så du kan stryke mitt navn fra rantene dine tc, men han var en avgjørende faktor, noe som han kanskje har vært en gang for mye.

Smertefull smertefull smertefull dag. Har mest lyst til å legge meg i senga, gråte og sove en uke i strekk. Men sånn er livet, for bare håpe at gutta står sammen og gir oss en bedre kamp neste gang, det er alt vi kan håpe på.

Stolt men nedslått rød, over og ut.

Vi slapp forøvrig unna ekstraomganger mht tirsdag forresten.

Endret av Game
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er faen meg kun United supporterne som klager på pengebruket. Vel, fotball er penger, man får ikke de beste spillerne uten penger. Greit nok har dere en trener som kan skape helvete ut av et lam, men herregud, dere må fortstå at man ikke kan vinne alt hvis man ikke har ressurser til det. Bare se nå, med engang Rooney er borte må dere satse på toppscorern i PL, som misser på sjanser som tilogmed 7 åringer klarer å få i mål.

Poenget er, hadde dere hatt rike eiere med penger til å spytte inn når det trengs hadde ikke pengesnakket vært noe tema, men dere har det ikke derfor er dere sjalu over at City har gått fra et midt-på-tabbelen lag til å slå dere hodestups ut av FA cupen.

For alle oss andre er ikke dette annet en fantastisk morsomt, på samme måte som dere slenger dritt om Chelsea, Arsenal, City og Liverpool, problemet er bare at dere ikke tåler å få igjen.

Lenke til kommentar

Er faen meg kun United supporterne som klager på pengebruket. Vel, fotball er penger, man får ikke de beste spillerne uten penger. Greit nok har dere en trener som kan skape helvete ut av et lam, men herregud, dere må fortstå at man ikke kan vinne alt hvis man ikke har ressurser til det. Bare se nå, med engang Rooney er borte må dere satse på toppscorern i PL, som misser på sjanser som tilogmed 7 åringer klarer å få i mål.

Poenget er, hadde dere hatt rike eiere med penger til å spytte inn når det trengs hadde ikke pengesnakket vært noe tema, men dere har det ikke derfor er dere sjalu over at City har gått fra et midt-på-tabbelen lag til å slå dere hodestups ut av FA cupen.

For alle oss andre er ikke dette annet en fantastisk morsomt, på samme måte som dere slenger dritt om Chelsea, Arsenal, City og Liverpool, problemet er bare at dere ikke tåler å få igjen.

Nå finnes det vel ikke noen som får mere dritt en Manchester United supportere. Og ja. Jeg er jævla glad for at klubben min betyr noe. Chelsea og City er verdiløse. Dere får sikkert trofeet deres men det er bare verdt trofeets vekt i sølv.

Det er også morsomt at du kommer med påstander i en fiktiv situasjon som ikke kan bevises hverken for eller i mot.

• Liker 2
Lenke til kommentar

hvorfor er det en prinsipiell forskjell mellom scholes som kjører knottene i foten på en kar i duell, og en som kjører knottene i trynet på en kar etter en duell? altså, hvorfor er det ene rødt og det andre ikke? vi kan jo anta at det scholes gjorde var et uhell, en elendig takling men likevel ett uhell. og han som kjørte knottene i trynet gjorde det også ved ett uhell. er det slik at ballen må være innenfor en radius på 3 meter fra handlingen som er avgjørende om det skal bli ingenting eller rødt? i så tilfelle kan jeg smekke ned en spiller så lenge vi er langt borte fra ballen?

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke så mye på twitter, takket være instrukser fra Fergie. I motsettning til smålag er vi fortsatt store når vi taper og oppfører oss deretter. Bra at det ikke tok av mer enn det gjorde. Balotelli skal visstnok ha mobbet tilstedeværende United supportere, noe som oppskaket Anderson.

Den turden der er ikke verdt min energi. Fyren kunne like godt vært kloffsk, saitek eller ynwa32. Inn i det ene øra, umiddelbart ut den andre, ingen prosess i midten.

Nøkkelkamp på tirsdag, den må vinnes. Jeg driter i alt annet enn å få henda våre på nr 19 denne sesongen og vi er så smertelig nære, dog så langt i fra. To seire i ligaen denne uka og grunnlaget er lagt for de siste tøffe meterne.

Heller seier mot Newcastle på tirsdag enn seier etter ekstraomganger i dag. FA cupen står sterkt for meg, men den betyr ingenting opp mot et ligamesterskap, absolutt ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...