fearhan Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har en selvbygd maskin: Hovedkort: Asus p5q-e Cpu: HDD:Intel E8500 Psu: Usikker atm, er ikke hjemme Minne: Kingston DDR2 HyperX PC8500 2x2GB CL5 Maskinen har virket godt, skiftet ut hovedkortet for vel et år siden da mitt gamle ikke ville kommunisere med min SSD hd (hovedkort manglet AHCI) Da eg startet maskinen mandag morgen laget Ati skjermkortet enormt med viftestæy, det gjær det alltid når maksinen starter, og den spinner vanligvis ned igjen etter 3-4 sec. Denne gang forsetter bare støyet, og det kommer ingen bilde på skjermen (sjekk signalkabel). Etter å ha prøvd å slå av og på maskinen et utall ganger drog eg ut strømledningen, og tok ut internbatteriet, ventet 1 time og prøvde igjen. Ved første forsåk startet maskinen, eg kom inn i bios, gjorde de endringene som skulle til (for å legge tilbake vanlige instillinger om boot disc etc), og når eg trykker lagre restarter maskinen, og full konsert fra GPU vifte. Skjermkortet er av typen AMD 5870. Er nyskjerrig på om noen har opplevd lignende. Tror feilen ikke er CPU eller GPU relatert, men heller enten problem med Hovedkort eller PSU. Siden eg kom inn i bios, den fant CPU HD etc, så lurer eg på om det er pcu eller hovedkort som sliter. Trenger innspill! Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Ossen hovedkort? Er det noe lys på det/ossen farge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå