Chib Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hei! Jeg visste ikke hvor jeg skulle legge denne tråden etter å ha tittet innom flere av de andre forumene, så jeg legger den her. Håper jeg gjorde rett i det. Men til poenget... Jo, altså, jeg hører rykter om at myndighetene i USA har startet med en overvåkning av svært aktive torrenter som ligger ute på nettet om dagen. Blant disse er f. eks helt nye filmer som nylig har blitt sluppet ut på DVD. Konsekvensen blir i første rekke et brev, visst nok, med en advarsel om at man må stanse nedlastingen. Dette sendes ut fra nettselskapet, som på sin side får opplysninger fra instanser som overvåker nedlasterne. Opprettholdes den ulovlige nettbruken, blir følgene noen hakk høyere. Dette har jeg hørt, riktignok. Og jeg ser at mange bekymrer seg over det på internett, men det er lite informasjon om hvor mye hold det er i dette, ut fra hva jeg har lest. Så da spør jeg her, om noen her inne er mer oppdatert enn meg: Har vi faktisk kommet til et punkt hvor det nå er en reel risiko å laste ned fra nettet? Eller er dette mer et rykte som er satt ut for å - i beste fall - skremme folk frå å laste ned piratmateriale. Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Om dette faktisk hadde vært tilfellet, tror jeg serveren hadde vært nede nå. Lenke til kommentar
Suic Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Dette skjer nok bare i de berømte statene Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Er det ikke bare opplastning som er ulovlig da? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 .. jeg hører rykter om at myndighetene i USA har startet med en overvåkning av svært aktive torrenter .. Det er ikke amerikanske myndigheter som driver med slik overvåking - det er film- og musikkindustrien. (Vel, sterke næringslivsinteresser "eier" jo amerikanske myndigheter - i hvert fall politikerne -, så på en måte har du rett.) Lenke til kommentar
Kris Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Er det ikke bare opplastning som er ulovlig da? Nei. Tidligere var det bare opplasting som var ulovlig, men nå er både opp- og nedlasting ulovlig. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Uffda, det var leit. Da synes jeg det virkelig er på tide at noen lager en god on demand tjeneste til serier som virker utenfor USA også. 1 Lenke til kommentar
nxo Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 tenker du sikter til DLD, men du kommer aldri til å merke forskjellen med mindre du driver med terror/menneskehandel/narko(ikke 20g hasj, men halvkilo smack). Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Tøv, private selskaper kan med letthet få innsyn Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Kan man ikke bare betale 50 kroner måneden for en Proxy? Problemet løst, i hvertfall i store deler av sakene. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jo men oss normale folk giddasje det, det er det bare pedoene og andre yrkeskriminelle som gidder. Mao de DLD liksom skal stoppe. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg har sett et par kommentarer på torrenter, at noen visstnok skal ha fått mail fra rettighetsinnehaverene til filmene. Selvfølgelig er det mer å tjene på å kreve en god slump penger fra mange, hvorav noen må betale. Enn å stenge servere. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 DLD vil nok kanskje bli brukt til å bekjempe ulovlig fildeling? Vi alle vet at DLD er bra i teorien, men i praksis blir noe annet. Kanskje blir det misbrukt slik som i frankrike (?). Politi osv. er tross alt bare mennesker, man kan ikke stole på dem bare pga. de er politi. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Misbruk trenger jo ikke en gang å være relatert til politiet, når private aktører kan få innsyn nesten helt uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå