Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matteframføring - Det gyldne snitt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått en oppgave i P matte der jeg skal holde en presentasjon om det gyldne snitt:

"Historikk om det gylne snittet. Finn eksempel på korleis det gylne snittet blir brukt i arkitektur, kunst og dagleg liv. Er det gylne snittet berre noko mennesket har funne på eller finns det eksempel på det gylne snittet i naturen?"

Jeg er ganske interessert i foto osv, så jeg har en del om det gyldne snitt med tanke på fototriks...plasseringer av motiv osv. Det jeg lurer på, er hvordan jeg kan forklare hva det gyldne snitt er på en forstålig måte? Jeg har prøvd med flere nettsider, men det er ganske uforstålig for meg. http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=1407 Jeg har brukt den siden en del til presentasjonen...

Hva synest dere er viktigest å ha med? Jeg rekner med at det ikke er det gyldne snitt i fotoverdenen læreren er interessert i...Hun nevnte at det var viktig å ta med eksempel av det gyldne snitt i naturen... jeg vet at mennesket er ett godt eksempel her...

Jeg vil vite hvordan og hva jeg burde ha med, og hvor mye jeg burde ha med om det emnet :)

Jeg takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...