MrAvionics Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei fikk denne e-posten idag: Hei Arne Austenå Dette er en bekreftelse på at du har vunnet auksjonen til følgende vare: SONY ERICSSON U20i Xperia X10 Mini Pro Black Vinner-bud: 289,- Vennligst bruk denne linken innen 24 timer for å gjennomføre handelen. Hvis du ikke gjennomfører handelen innen gitt tid, vil budet ditt ikke lengre være gyldig, og handelen vil bli kansellert. Har du spørsmål, vennligst ta kontakt med [email protected] Vennlig hilsen Amentio http://www.amentio.no/?q=l:no Når jeg går inn på linken kommer jeg kun til forsiden til Amentio. Hva skal jeg gjøre ? Sendt mail til de. Men hva om de ikke svarer innen 24 timer ? Har jeg krav på varen uansett nå til den prisen ? Edit: Nytt prblem: Når jeg skal betale står det følgende: "Sorry, payment options are not available" TIPS ? Endret 13. april 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Edit: Løst seg nå. Fant den inne på tidligere auksjoner... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Edit: Nytt prblem: Når jeg skal betale står det følgende: "Sorry, payment options are not available" TIPS ? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Kan det være sammeheng med at Amentio ble begjært konkurs forrige uke? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Men var ikke det Amentio datakjeden da ? Så delte de firamet i to ? Og hvorfor sender de ut e-post i dag hvis de er konkurs ? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 De er konkurs. Du kan vinke farvel til pengene dersom du betaler. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Så da har jeg ikke rett på varen i det hele tatt ??? De kan vel ikke sende ut epost uten at de har plikt til å selge varen ? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Kan de vel. Alle som sender ut sånt, har i veldig liten skrift skrevet at de når som helst kan trekke alt av tilbud og sånt da de forbeholder seg retten om feil i annonsen. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Tror auksjonen til Amentio var salg av ting de har hatt liggende på lager. La inn betaling for en firewall på fredag, men den har ikke kommet seg noe lenger enn til behandling. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Ringe dem? Svarer ikke på telefon Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Å sende penger til et konkursbo / bordeline konkursbo er ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 ADVARSEL: PENGENE VIL VÆRE TAPT FOR ALLTID DERSOM DU SENDER DE INN TIL ET KONKURSBO. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Aller først: Til trådstarter Jeg skal se om jeg kan finne ut av dette for deg. Sender du meg diverse informasjon om ordrenr. eventuelt andre ref. nr på PM skal jeg se hva jeg kan gjøre. Til Ideal: De er konkurs. Du kan vinke farvel til pengene dersom du betaler. Nå tror jeg du har misforstått! Amentio Datakjeden AS er ikke konkurs. Det ligger en begjæring om konkurs, som skal til retten den 26.april. Dersom et AS sliter med likviditeten kan slike konkursbegjæringer komme pga for sene betalinger/betalingsproblemer. Det som er veldig dumt da er å gi kunder feil beskjed, og si at de ER konkurs, da dette i allefall ikke hjelper. Å miste en så stor aktør på elektronikkmarkedet i Norge er ikke en bra ting for forbrukere, da dette igjen medfører mindre konkuranse som igjen medfører høyere priser. Vil heller anbefale alle som har interesse for netthandel å ikke gi opp bestillinger til slike selskap. Enten det er til Amentio, Komplett, Netshop, Expert, you name it... Nå jobber jeg på Datakjeden -(Amentio) som butikkselger, så jeg vet ikke noe mer om hvordan de skal løse disse problemene enn dere. Men en ting jeg vet er at det ikke hjelper å bare springe fra skuta. I denne byen finnes det bare èn faghandel for data/hjemmeelekronikk og det er Datakjeden. Denne butikken likte jeg lenge før jeg begynte å jobbe her og det er en jobb jeg setter stor pris på. Mvh. Butikkansatt /v Datakjeden Tromsø 1 Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Betaler du med kredittkort bærer du jo ingen risiko selv om butikken du kjøper fra går konkurs. Får du ikke varen pga konkurs så får du pengene tilbake av VISA/Mastercard. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) De er konkurs. Du kan vinke farvel til pengene dersom du betaler. Nå tror jeg du har misforstått! Amentio Datakjeden AS er ikke konkurs. Det ligger en begjæring om konkurs, som skal til retten den 26.april. Dersom et AS sliter med likviditeten kan slike konkursbegjæringer komme pga for sene betalinger/betalingsproblemer. Det som er veldig dumt da er å gi kunder feil beskjed, og si at de ER konkurs, da dette i allefall ikke hjelper. Å miste en så stor aktør på elektronikkmarkedet i Norge er ikke en bra ting for forbrukere, da dette igjen medfører mindre konkuranse som igjen medfører høyere priser. Vil heller anbefale alle som har interesse for netthandel å ikke gi opp bestillinger til slike selskap. Enten det er til Amentio, Komplett, Netshop, Expert, you name it... Nå jobber jeg på Datakjeden -(Amentio) som butikkselger, så jeg vet ikke noe mer om hvordan de skal løse disse problemene enn dere. Men en ting jeg vet er at det ikke hjelper å bare springe fra skuta. I denne byen finnes det bare èn faghandel for data/hjemmeelekronikk og det er Datakjeden. Denne butikken likte jeg lenge før jeg begynte å jobbe her og det er en jobb jeg setter stor pris på. Mvh. Butikkansatt /v Datakjeden Tromsø Håhåhå!!! Her har du virkelig åpnet et vepsebol. Siden du er her vil jeg be deg forklare følgende: (jeg tar forbehold om at mine påstander muligens ikke er 100% korrekt, da kan jo du rette de) Amentio ble først konkursbegjært pga manglende momsinnbetalinger. Dette ble løst ved at Amentio ga organisasjonen bak TG 40% rabatt på utstyr de allerede hadde kjøpt, som skulle betales på avbetaling, dersom de betalte beløpet med en gang. Amentio fikk da betalt momsinnbetalingene, og slapp dermed unna. Amentio har deretter blitt konkursbegjært igjen. DETTE KOMMER KUN TRE UKER ETTER FORRIGE KONKURSBEGJÆRING. Denne gangen er det snakk om skatteunndragelser slik jeg forstår det. De har altså ikke betalt inn arbeidsgiveravgift, og såvidt jeg forstår har de unnlatt å betale skattetrekk fra lønningene til de ansatte. 1. Hvordan skal de løse dette? Amentio blir jo nektet å handle på kreditt fra leverandører, pga de skylder penger. De klarer altså ikke levere varer som folk bestiller, varer folk har bestilt i januar er fortsatt ikke levert. De har allerede krevd inn fordringer med rabatt, for å få krisepenger til forrige konkursbegjæring. Hvor skal de få pengene fra nå?? 2. Dersom man bruker moms og skatt som "kredittkort" vitner dette om elendig forretningsskikk for det første, og for det andre må jo dette være ulovlig. Jeg er ingen ekspert på skattelovgivning, men dersom man underslår de ansattes skattetrekk må jo dette være straffbart. Videre må det jo være straffbart å tilbakeholde arbeidsgiveravgift. Jeg kan derfor ikke se hvordan de skal kunne slippe unna, dersom dette ikke blir betalt. 3. Dersom det er fakta at Amentio har tilbakeholdt skattetrekket de har trukket fra sine ansatte, så vil jo de ansatte selv måtte betale dette senere. Dette vil jo da gå ut over de ansatte i Amentio/Datakjeden. Mener du at dette er fair play? Endret 13. april 2011 av Ideal Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 De er konkurs. Du kan vinke farvel til pengene dersom du betaler. Nå tror jeg du har misforstått! Amentio Datakjeden AS er ikke konkurs. Det ligger en begjæring om konkurs, som skal til retten den 26.april. Dersom et AS sliter med likviditeten kan slike konkursbegjæringer komme pga for sene betalinger/betalingsproblemer. Det som er veldig dumt da er å gi kunder feil beskjed, og si at de ER konkurs, da dette i allefall ikke hjelper. Å miste en så stor aktør på elektronikkmarkedet i Norge er ikke en bra ting for forbrukere, da dette igjen medfører mindre konkuranse som igjen medfører høyere priser. Vil heller anbefale alle som har interesse for netthandel å ikke gi opp bestillinger til slike selskap. Enten det er til Amentio, Komplett, Netshop, Expert, you name it... Nå jobber jeg på Datakjeden -(Amentio) som butikkselger, så jeg vet ikke noe mer om hvordan de skal løse disse problemene enn dere. Men en ting jeg vet er at det ikke hjelper å bare springe fra skuta. I denne byen finnes det bare èn faghandel for data/hjemmeelekronikk og det er Datakjeden. Denne butikken likte jeg lenge før jeg begynte å jobbe her og det er en jobb jeg setter stor pris på. Mvh. Butikkansatt /v Datakjeden Tromsø Håhåhå!!! Her har du virkelig åpnet et vepsebol. Siden du er her vil jeg be deg forklare følgende: (jeg tar forbehold om at mine påstander muligens ikke er 100% korrekt, da kan jo du rette de) Amentio ble først konkursbegjært pga manglende momsinnbetalinger. Dette ble løst ved at Amentio ga organisasjonen bak TG 40% rabatt på utstyr de allerede hadde kjøpt, som skulle betales på avbetaling, dersom de betalte beløpet med en gang. Amentio fikk da betalt momsinnbetalingene, og slapp dermed unna. Amentio har deretter blitt konkursbegjært igjen. DETTE KOMMER KUN TRE UKER ETTER FORRIGE KONKURSBEGJÆRING. Denne gangen er det snakk om skatteunndragelser slik jeg forstår det. De har altså ikke betalt inn arbeidsgiveravgift, og såvidt jeg forstår har de unnlatt å betale skattetrekk fra lønningene til de ansatte. 1. Hvordan skal de løse dette? Amentio blir jo nektet å handle på kreditt fra leverandører, pga de skylder penger. De klarer altså ikke levere varer som folk bestiller, varer folk har bestilt i januar er fortsatt ikke levert. De har allerede krevd inn fordringer med rabatt, for å få krisepenger til forrige konkursbegjæring. Hvor skal de få pengene fra nå?? 2. Dersom man bruker moms og skatt som "kredittkort" vitner dette om elendig forretningsskikk for det første, og for det andre må jo dette være ulovlig. Jeg er ingen ekspert på skattelovgivning, men dersom man underslår de ansattes skattetrekk må jo dette være straffbart. Videre må det jo være straffbart å tilbakeholde arbeidsgiveravgift. Jeg kan derfor ikke se hvordan de skal kunne slippe unna, dersom dette ikke blir betalt. 3. Dersom det er fakta at Amentio har tilbakeholdt skattetrekket de har trukket fra sine ansatte, så vil jo de ansatte selv måtte betale dette senere. Dette vil jo da gå ut over de ansatte i Amentio/Datakjeden. Mener du at dette er fair play? Hva har dette med saken å gjøre? Amentio Datakjeden er pr definisjon ikke konkurs, og om han betaler for en vare på en slik auksjon får han jo varen, i og med at denne auksjonen er varer de har liggende på lager. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Dette har selvfølgelig noe med saken å gjøre, dersom vedkommende betaler risikerer han å aldri motta noe, siden driften avvikles, og han ikke vil være på listen over prioriterte kreditorer, vil han ikke få pengene tilbake. Det finnes mange på forumet her som har bestilt varer i januar og februar og ikke mottat noe. Dette til tross for at varene sto oppført som på lager. Du er veldig naiv dersom du tror på deres argumentasjon. Ps. Jeg venter på Amentios tilsvar på mitt tidligere innlegg. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Dette har selvfølgelig noe med saken å gjøre, dersom vedkommende betaler risikerer han å aldri motta noe, siden driften avvikles, og han ikke vil være på listen over prioriterte kreditorer, vil han ikke få pengene tilbake. Det finnes mange på forumet her som har bestilt varer i januar og februar og ikke mottat noe. Dette til tross for at varene sto oppført som på lager. Du er veldig naiv dersom du tror på deres argumentasjon. Ps. Jeg venter på Amentios tilsvar på mitt tidligere innlegg. De sakene du omtaler var vel varer som var på leverandørlager, som det meste Amentio selger er. Det sier seg selv at kundene ikke har fått varene sine da, siden Amentio ikke hadde kreditt hos leverandørene. Som sagt regner jeg med dette er varer de har liggende på lager hos butikker/sitt eget sentrallager. Ville forresten ikke regnet med å få svar på innlegget ditt fra Amentio, da det ikke virker som de tar telefonen tviler jeg på at de sitter på forumet her. Sliks er riktignok ansatt i en Datakjeden-butikk, men det er ingen automatikk i at han kan svare på alt du spør om Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg regner selvfølgelig med at vedkommende vil være for feig til å svare. Mitt innlegg er intet mer enn en nøktern fremstilling av virkeligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå