HenrikEvensen Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hey hey allihopa! Jeg har ett lite og enkelt hjemmenettverk som består av en filserver en arbeidstasjon og en Boxee box. Problemet mitt er att jeg i tide og utide mister tilgang til mappene jeg har delt på filserveren. Dette merkes mest ved streaming av video til boxee boxen, da stopper den ofte etter 5-15 minutter med avspilling. Vis jeg da bare velger og starte filen igjen så fortsetter den videre for så og stoppe 5-15 minutter senere. Tilsvarende problem er når jeg skal lese eller lagre til filer på serveren når jeg jobber på arbeidstsasjonen.Da får jeg feilkoden (0x80070035) og beskjed om att mappen ikke er tilgjengelig. Men så kan det gå noen minutter og tilgang er tilbake. Utstyr Hjemmesentral fra Altibox / Østfold fibernett HP Proliant Microserver Windows 7 Pro DHCP - Kablet Arbiedsstasjon Windows XP DHCP - Trådløst (God signal styrke) Boxee Box DHCP - Trådløst (God signal styrke) Jeg har også prøvd med windows xp på serveren men nå installert W7 for og se om det hjalp. Det gjorde de ikke:P Setter stor pris på eventuelle tips og råd. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ustabilt nettverk. Sjekk systemloggen for dhcp handshakes. Lenke til kommentar
HenrikEvensen Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Det skal sjekke det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Du har tydeligvis et stykke hjem. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå