Corlan Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hei Først en liten introduksjon. Jeg jobber i et omlegginsprosjekt i et av landets største offentlige etater. Vi er i ferd med å legge om ca 9000 maskiner til Windows 7. I den forbindelse har vi kartlagt, og verifisert/testet over 700 applikasjoner, alt fra dosapplikasjoner fra 80tallet til office 2010, så spekteret er meget bredt. Vi har all denne informasjonen i et enormt regnerark, som alle prosjektets 10 deltagere jobber med tils tadighet. Dette arket er unhåndterlig, men informasjon er uerstattelig, mtp fremtidige omlegginger. Vi må ta noen tak nå som prosjektet nærmer seg slutten til å få lagret denne informasjonen på en mer fornuftig plattform en excel. Så spørsmålet blir vel egentlig, hva er den mest fornuftige metoden å få til dette? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) En av landets største offentlige etater gjennomfører en omlegging som omfatter ca 9000 maskiner og 700 applikasjoner, og ber diskusjon.no om hjelp til å velge et annet format enn excel? Hva med SQL eller tilsvarende databaseløsning? En "litt" mindre proprietær og mer tilpasningsvennlig plattform. Endret 13. april 2011 av srbz 1 Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Overhodet ikke. Det er mer mitt forsøk på å bidra til den diskusjonen som kommer. Er ikke jeg som tar avgjørelse uansett her, men å vite hva folk med litt mer databaseerfaring enn meg tenker er aldri dumt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Vel, det er litt vanskelig å komme med konkrete forslag uten å vite hvilken type informasjon som skal lagres. Om det er størrelsen som gjør nåværende format uhåndterlig(kjenner forsåvidt igjen den problemstillingen) så foreslår eg å dele opp Excel-arket i kategorier eller grupper. Kanskje på brukergruppe, region, bruksområde osv. Et par viktige funksjoner eg mener dere trenger: - flerbrukerstøtte: flere kan bruke og redigere informasjonen samtidig - søkefunksjon: søkefunksjonen i Excel virker, men ikke mer enn det - revisjonshistorikk: hvem endret hva når? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå