Ayjay Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) /slettet/ Endret 1. mai 2012 av Ayjay Lenke til kommentar
UrTheManNowDawg Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Synes det var slapt av folk å ikke svare! Veldig kult at det er noen som gidder å dele egenprodusert materialet! Hele stemningen i låta minner meg litt om Thomas Newmans' "Any Other Name" - fra American Beauty (tror jeg)... Uansett - om det er noen jeg skal sette fingeren på her, så er det at lydbildet er litt uskarpt...selve lydkvaliteten altså. Vet ikke om du tar opp painoet live, for så å legge på effekter senere i et program eller noe. Finnes masse bra av software synther til Reason/FL studio etc. Viktigste er at du trives med å lage musikk, det være hobby eller profesjonelt! Her er litt filmmusikk jeg endelig ble ferdig med idag, du får ikke engang lov til å spørre hvor lenge jeg har holdt på med dette stykket. Temaet er litt forskjellig fra det du har - og er ment å være action bed / oppløftende dramatisk...Brukt mye strykere og horn og blåseinstrumenter, samt taiko trommer og masse percs snadder. Du får kikke på og slakte meg senere http://www.youtube.com/watch?v=iSEExbvBEx0&hd=1 Lenke til kommentar
Ayjay Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Hei, og takk for fint svar ! Skal innrømme at jeg ikke brukte for lang tid på å justere kvalitet og lignende, gjorde faktisk hele prosjektet på et par timer. har en tendens til å begynne å gå lei etter et gitt antall timer. Over til ditt: Dette var veldig bra! (og ikke fordi du kommenterte min video =P) Jeg følte faktisk musikken passet bra til film. Dog ser jeg for meg : Avslutning på typisk 'middelalderfilm', selv om jeg i første øyeblikk tenkte typisk på slutten av Gladiatoren. Vet ikke om det var din intensjon, men jeg så det i alle fall slik. Ser at du har brukt lang tid på dette, og jeg syntes faktisk det hørtes litt profesjonelt ut. Har du drevet på lenge? Selv fikk jeg utstyr til denne julen som var, så har drevet litt på i mellom studiene for gøy. Bruker du FL? Regner med du har et form for midi-piano du også? (altså at du ikke bruker midi-editor på alle notene). Hvis du gidder kan du jo prøve å finne bilder/klipp fra filmer og legge din musikk i bakgrunnen, da kan jeg se om jeg virkelig føler stemningen etter hva du følte musikken skulle passe til. Alt i alt ; veldig bra! Keep it up. Endret 1. mai 2012 av Ayjay Lenke til kommentar
UrTheManNowDawg Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Temaet kunne gjerne vært noe fra middelalderen tror jeg, jeg hadde tenkt til å legge på litt bilder/video etc for å se om det passet - men kom ikke så langt. Studerer på fulltid jeg også, så blir ikke alltid så mye tid til musikk, har hatt musikk som hobby i noen år... Jo da, bruker FL - plotter inn alle notene med museklikk (har ikke midi-keyboard)...Jeg kan ikke engang noter Men uansett, du sier du går lei etter noen timer - der sitter jeg faktisk i samme klemma. Jeg påbegynner ofte svært mange prosjekter, men fullfører svært få av dem - de fleste blir bare halvferdig. Jeg lar det gå noen måneder mellom hver gang jeg åpner et prosjekt - og vips så fant jeg kreativitet til å fortsette på en av dem. Det gjelder å ha mange stykker liggende, har ikke så mye å si om de er uferdige eller ikke - så kan man plukke og mikse i ettertid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå