Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med bluescreen


Anbefalte innlegg

Hei! For noen uker tilbake kjøpte jeg nytt skjermkort. Alt fungerte greit, en uke. Så begynnte helvete, med 20 bluescreen hver morgen. Feilmeldingen var relatert til alt mulig, alt fra feil drivere, til at lydkortet mitt var gåent.

 

Jeg tenkte shit, jeg tar heller bare en formatering, og formaterte windows på nytt i håp om at ting skulle bli bedre. Og det ble de - en uke. Så, nå starter det igjen, forskjellig 0x0000000 bluescreen hver gang jeg starter maskinen.

 

Kan litt for lite om dette til at jeg klarer fikse det selv, derfor spør jeg om hjelp.

 

CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 - 2,83 GHz

GPU: Asus Radeon HD 6970

PSU: Corsair HX 620W

RAM: Corsair, DDR2-667 - 4GB

Kabinett: Antec Performance One P182

Hovedkort: Asus P5E3 Deluxe

 

Kjører windows 7 64 bit.

 

Skal nevne enn merkelig ting i tilegg; Jeg synes skjermkortet har fungert...dårlig. På spill som f.eks Bulletstorm klarer jeg ikke kjøre på high uten at ting blir...merkelig, også på medium blir fargene...feil. Jeg trodde først dette var driver-relatert, men avinstalerte alle skjermkortdrivere, og installerte nye catalyst 11.3 uten at det hjalp.

 

Anyone, please?

Endret av Volch0k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ene kom av atikmdag.sys og den andre av avgldx64.sys

 

Prøv en eldre skjermkortdriver. avgldx64 vet jeg ikke hva er.

 

ok, holder på av-instalere catalyst controll manager osv, + alle drivere nå. Etter det installerer jeg bare de nyeste drivere.

 

Den andre googlet jeg meg fram til at det var noe trøbbel med avg, så av-installerte det, kjører avast i mellomtiden.

 

Tusen takk for hjelpen, skal oppdatere om det løser seg....eller ikke :)

Endret av Volch0k
Lenke til kommentar

Å skifte til ny hd hjalp absolutt ingen ting. PC'n fortsetter med et hav av bluescreens helt plutselig, har formatert 3 ganger siden igår kveld. Når det først skjer, kommer jeg meg ikke inn på maskinen i safe modus engang.

 

Begynner så smått å gi opp...

Lenke til kommentar

Har du sjekket Ram i Windows? Finns ett program i windows 7 for det.

 

Har du sjekket i Bios om Rammen får nok med strøm eller att timings er riktig?

 

Er det memtest du snakker om?

 

Hvor sjekker i bios sjekker jeg dette? Hvordan finner jeg ut hva som er riktig, for min ram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...