Volch0k Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hei! For noen uker tilbake kjøpte jeg nytt skjermkort. Alt fungerte greit, en uke. Så begynnte helvete, med 20 bluescreen hver morgen. Feilmeldingen var relatert til alt mulig, alt fra feil drivere, til at lydkortet mitt var gåent. Jeg tenkte shit, jeg tar heller bare en formatering, og formaterte windows på nytt i håp om at ting skulle bli bedre. Og det ble de - en uke. Så, nå starter det igjen, forskjellig 0x0000000 bluescreen hver gang jeg starter maskinen. Kan litt for lite om dette til at jeg klarer fikse det selv, derfor spør jeg om hjelp. CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 - 2,83 GHz GPU: Asus Radeon HD 6970 PSU: Corsair HX 620W RAM: Corsair, DDR2-667 - 4GB Kabinett: Antec Performance One P182 Hovedkort: Asus P5E3 Deluxe Kjører windows 7 64 bit. Skal nevne enn merkelig ting i tilegg; Jeg synes skjermkortet har fungert...dårlig. På spill som f.eks Bulletstorm klarer jeg ikke kjøre på high uten at ting blir...merkelig, også på medium blir fargene...feil. Jeg trodde først dette var driver-relatert, men avinstalerte alle skjermkortdrivere, og installerte nye catalyst 11.3 uten at det hjalp. Anyone, please? Endret 13. april 2011 av Volch0k Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Gå til C:\Windows\Minidump, pakk inn alle filene med winrar/7zip og last opp her. Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Gå til C:\Windows\Minidump, pakk inn alle filene med winrar/7zip og last opp her. Har akkurat formatert windows på nytt, men om det skjer igjen skal det gjøres. takk! Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har du problemer nå da? dump filene forsvinner desverre ved formatering.. Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Har du problemer nå da? dump filene forsvinner desverre ved formatering.. Nei, men gikk feilfritt en hel uke første gangen jeg formaterte. Har ikke hatt noe problemer så langt, skal oppdatere tråden om noe skjer. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har du prøvd med ATI driver 11.2 ? Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Har du prøvd med ATI driver 11.2 ? Yes det var de jeg brukte første uken. Så kom 11.3 oppgraderte ikke umiddelbart, men så oppsto problemet. Da installerte jeg 11.3 etter formatering, men idag startet samme greia.. Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Fikk 2 blåskjermer inatt, ligger ved som vedlegg. Minidump.rar Endret 14. april 2011 av Volch0k Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Den ene kom av atikmdag.sys og den andre av avgldx64.sys Prøv en eldre skjermkortdriver. avgldx64 vet jeg ikke hva er. Endret 14. april 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Den ene kom av atikmdag.sys og den andre av avgldx64.sys Prøv en eldre skjermkortdriver. avgldx64 vet jeg ikke hva er. ok, holder på av-instalere catalyst controll manager osv, + alle drivere nå. Etter det installerer jeg bare de nyeste drivere. Den andre googlet jeg meg fram til at det var noe trøbbel med avg, så av-installerte det, kjører avast i mellomtiden. Tusen takk for hjelpen, skal oppdatere om det løser seg....eller ikke Endret 14. april 2011 av Volch0k Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Vi får da håpe det løser seg Om det ikke løser seg, så er vi her for å hjelpe Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Finnes det foresten noen program for å sjekke drivere på maskinen, som ikke er alt for...vanskelig å forstå? Jeg mener, for å sjekke at det ikke ligger igjen noe av forrige drivere osv Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Vært borte i 3 dager, kommer hjem til maskin som er umulig å starte opp. Ikke engang safemode fungerer. Så, da blir det full formatering igjen.. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Harddisken har du sjekka? Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Harddisken har du sjekka? Nei. Har akkurat byttet ut den tidligere windows-disken med en helt ny en som jeg hadde liggende. Får bare prøve å instalere på nytt nå... Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Å skifte til ny hd hjalp absolutt ingen ting. PC'n fortsetter med et hav av bluescreens helt plutselig, har formatert 3 ganger siden igår kveld. Når det først skjer, kommer jeg meg ikke inn på maskinen i safe modus engang. Begynner så smått å gi opp... Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Har du sjekket Ram i Windows? Finns ett program i windows 7 for det. Har du sjekket i Bios om Rammen får nok med strøm eller att timings er riktig? Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Har du sjekket Ram i Windows? Finns ett program i windows 7 for det. Har du sjekket i Bios om Rammen får nok med strøm eller att timings er riktig? Er det memtest du snakker om? Hvor sjekker i bios sjekker jeg dette? Hvordan finner jeg ut hva som er riktig, for min ram? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Åpne Startmenyen nederst i venstre hjørne og i søkefeltet skriver du Windows Memory Diagnostic da får du programmet som sjekker ditt ram:-) Trenger link til minnet du har.. Endret 18. april 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 18. april 2011 Forfatter Del Skrevet 18. april 2011 Tror det er disse; http://www.dustinhome.no/pd_5010367877.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1171 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå