GIsken Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Hei. Jeg har ikke mye erfaring med filosofi, men for noen uker siden bestemte jeg meg for å se om det var noen som delte mitt syn på livet. Jeg har alltid grublet mye over livet og universet, og elsker når det dukker opp absurde tanker. Etter mye lesing, og diverse dokumentarer har jeg en slags generell anelse om hvor jeg står i forhold forskjellige filosofier. Mitt verdensyn er en slags kombinasjon av Eksistensialisme, Nihilisme og hedonisme. Mange opplever disse filosofiene som negativt ladet. Mye fordi de konkluderer med at livet ikke har mening, bortsett fra "essensen", altså de subjektive verdiene du selv setter på personer, ting, og følelser. Men siden disse verdiene er subjektive så eksisterer de ikke objektivt, og har dermed kun betydning for individet. Jeg blir verken lei, trist eller redd når jeg tenker i disse baner; jeg får bare en underlig følelse av frihet. Hvordan opplever dere disse filosofiene? Har dere arumenter som feller noen av disse? Det ER skrivefeil i tekseten over, men dere forstår! Gisken 1 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg er helt enig med deg. Livet har ikke noen høyere mening enn den meningen du selv gir livet. Meningen med livet er å gi livet mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå