Gå til innhold

Hjelp til valg av PSU - Crossfire

Anbefalte innlegg

Da jeg skal i gang med en liten oppgradering av pcen, sitter jeg å klør meg litt i hodet angående PSUen. Skal kjøre følgende oppsett:

- AMD Quad 3.0Ghz

- 4 x 2gb ram DDR3

- 2 x ATI 5870 1gb

- WD SATA 1TB

- CM V8 CPU-vifte

Har pr. i dag CM 640w PSU, og har kjørt ulike PSU-kalkulatorer og havner på rundt 600w på nevnte oppsett. Men min lille erfaring tilsier at det vil bli noe knapt m.t.p. CPU-vifta, og det at skjermkortene vil ta sitt. Så mitt spørsmål er om det ER nødvendig med en ny PSU? Kan selvfølgelig bare teste, men kjedelig å sitte med uten tilstrekkelig PSU hele påska evnt.

Om det er nødvendig med ny PSU (noe jeg tror), har jeg da sett på disse tre:

- Chieftec Nitro Series BPS-950C 950W PSU

- Cooler Master Silent Pro M1000 1000W

- Fractal Design Newton R2 1000W PSU

Noen som har erfaring med noen av disse seriene? Fractal Design er vel nytt svensk selskap, og finner lite infor og er noe skeptisk til dem da.

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke modulær: Corsair TX 750W V2

Modulær: Silver Power 750W

Veldig god som kan brukes i lang tid: Corsair AX 750W

Begge modulære er Seasonic-baserte, Silver Power er ikke i nærheten av å være like god som Corsair AX 750W, men begge vil holde til 5870 Crossfire.

EDIT: Du stiller deg skeptisk til Fractal Design, men ikke Chieftec eller Cooler Master?

Jeg skal aldri kjøpe en Cooler Master eller Chieftec, rett og slett fordi de har et dårlig rykte.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Fractal Design er gamle Cooltek med nytt navn, så i grunnen har de vært i bransjen en stund. Strømforsyningene de har er forsåvidt helt greie, men de har ingenting som man kan hoppe i taket for.

Chieftec Nitro 950 bygger på samme plattform som Corsair TX950. Forskjellen er vel i grunnen at Nitroen er modulær.

Lenke til kommentar

12V-railen er litt ustabil på rippelen, ellers er TX 950W god ja. I dag hadde jeg heller gått for 750W kvalitet framfor 1000W kvantitet.

Stort sett kan man oppsummere dyre strømforsyninger med: har du råd til å kjøpe kort som krever så stor effekt som 1000W, har du råd til å kjøpe en strømforsyning av høy kvalitet.

Lenke til kommentar

EDIT: Du stiller deg skeptisk til Fractal Design, men ikke Chieftec eller Cooler Master?

Jeg skal aldri kjøpe en Cooler Master eller Chieftec, rett og slett fordi de har et dårlig rykte.

Har benyttet CM sine PSUer i flere anledninger, og har ikke noe å utsette.

Etter en gjennomgang av ulike tester, ser det ut til at jeg blir å kjøre på med Corsair sin lille AX850. Takk for alle gode tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

AX-serien til Corsair er blandt de bedre og de er best på garanti. Jeg har ikke sett andre som har 7 år med unntak av HX750/850 og de er heller ikke mye dårligere enn AX'ene.

Ser at Silver Power er anbefalt lenger oppe i tråden. Jeg ville aldri betalt over kr 1000 for en slik, når jeg kan få en HX750 for samme prisen. SP'en har kun 2 års produsentgaranti, og det er ikke mye å skryte av. Selv når Komplett har 50% på disse, ville jeg vurdert andre og om nødvendig dyrere alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...