texaco Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Har lenge tenkt på å begynne med å progge delphi, dels av likheten med VisualBasic og den mest tiltrekkende delen... mer c orientert progging... men som jeg ble litt skuffet av da jeg startet med VisualBasic (den tiden da 98se var det "heiteste") var at VB trengte forhåndsinstallerte filer for å kunne kjøre sine kompilerte .exe'er ... Er delphi no ala dette? eller kompilerer du ordentlige "stand-alone" .exe'er med delphi? ( mm.. klokka er 06:00, nettopp ferdigdusja og klar for ny dag...sommerdøgnrytmen har begynt ... ) Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Delphi executables du lager vil ikke trenge egenbaserte runtime filer, slik som Visual Basic trenger. Du kan velge å bruke ActiveX komponenter i Delphi (likt som i VB), da vil visse filer kreves, men ActiveX vil jeg ikke anbefale (urutinert og alltid dårlig dokumentert). Med andre ord: Du kan starte Delphi, skrive et program, lagre det. Sende den ferdig kompilerte .exe filen til en venn. (Uten at du trenger å bekymre deg over at han/henne har vbxxx.dll filene). PS: Alle egenproduserte ressurs/library filer som du bruker, og må ha for å kjøre programmet må sendes med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå