Gå til innhold

fungerer Delphie EXE helt "stand-alone"?

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt på å begynne med å progge delphi, dels av likheten med VisualBasic og den mest tiltrekkende delen... mer c orientert progging...

men som jeg ble litt skuffet av da jeg startet med VisualBasic (den tiden da 98se var det "heiteste") var at VB trengte forhåndsinstallerte filer for å kunne kjøre sine kompilerte .exe'er ... Er delphi no ala dette? eller kompilerer du ordentlige "stand-alone" .exe'er med delphi?

( mm.. klokka er 06:00, nettopp ferdigdusja og klar for ny dag...sommerdøgnrytmen har begynt ... )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delphi executables du lager vil ikke trenge egenbaserte runtime filer, slik som Visual Basic trenger. Du kan velge å bruke ActiveX komponenter i Delphi (likt som i VB), da vil visse filer kreves, men ActiveX vil jeg ikke anbefale (urutinert og alltid dårlig dokumentert).

Med andre ord: Du kan starte Delphi, skrive et program, lagre det.

Sende den ferdig kompilerte .exe filen til en venn. (Uten at du trenger å bekymre deg over at han/henne har vbxxx.dll filene).

PS: Alle egenproduserte ressurs/library filer som du bruker, og må ha for å kjøre programmet må sendes med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...