Gå til innhold

Hvorfor liker du ikke Justin Bieber?

Hva syns du om Justin Bieber?  

131 stemmer

1. 1. Liker du Justin Bieber?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg ikke liker en eneste artist som som begynte sin musikk karriere etter 1980 så liker jeg han av prinsipp ikke.

Har bare hørt cirka 1 minutt av en av sangene hans og den var ikke bra i det hele tatt.

Hvorfor sette en så streng barriere for seg selv? Hvis det er for å være hip/underground så er det mange gode indie-band der ute, og hvis ikke så vil jeg uansett anbefale deg å gi nyere musikk en sjanse. Justin Bieber er kanskje ikke stedet å starte, men jeg vil tørre å påstå at det har blitt laget veldig mye god musikk i samtlige sjangere de siste 30 årene.

Vel det kommer en barrière automatisk når de rett og slett ikke har kommet mer enn noen få bra sanger 1980, Dead Kennedys var gode, Guns N Roses hadde sine øyeblikk men ellers har jeg likt ekstrem lite ny musikk. Jeg har sjekket de fleste typer musikk, men faller alltid tilbake til 60-talls Psykedelisk musikk.

På bakgrunn av det første utsagnet ditt var jeg litt skeptisk, men jeg regner da med at det var dårlig formulert. Men, hvis du mener at du har sjekket ut mange "nye" artister fra diverse sjangere så er det ikke noe poeng for meg å ta diskusjonen videre. Er mest fordi jeg fikk et typisk "a-ha" øyeblikk for noen år tilbake når jeg begynte å høre på musikk som var ulik det jeg var vandt med, og det har gitt meg mye glede.

On topic, så liker jeg ikke Justin Bieber noe særlig. Måten som teamet hans selger han på får han til å virke som en arrogant unge, som ikke klarer å se lengre enn sin egen nesetipp (noe jeg egentlig har forståelse for med tanke på all oppmerksomheten han har fått). I tillegg er sangene hans smått irriterende, og det er lagt så lite sjel bak sangene han fremfører. Typisk Miley Cyrus-syndrom

Endret av Error
Lenke til kommentar

Jeg liker ham ikke fordi:

Han er ikke noe annet enn et produkt som er ment til aa haave inn penger til enhver pris. Han er en slags "musikkens" svar på Ipod/phone. Mao noe piss som glup markedsføring og generell press fra media har klart å tvinge på svake og uvitne mennesker.

Dette som skjer at talentløs musikk kommer på listene er veldig bredt nå. Kanskje jeg tar feil. Men har fått inntrykk at det er de siste 14 årene så har bransjen sett at slikt gir penger. En ting er Bieber, men annen ting er jo alt det andre som er på vglista: resirkulert gammel musikk.

Kan dem ikke lage noe selv lengre? Klart av og til er det jo noen som får det til. Men for å komme med eksempler på dem som lever på dette: Madcon, hele hip hop suppa og techno/trance dance schmance

Musikken til Bieber er så lite fengende, det er helt monotont og flatt. det er ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne Bieber er ikke så mye verre enn alt det andre tøvet som spilles på radio. Om en Bieber låt kommer på skrur jeg stort sett ned lyden, eller rett å slett av. Det som gjør han irriterende er alle kommentarene om han på Youtube som kommer stort sett uansett hvilken video du ser på. Eks: "259 People would rather listen to Bieber, I say AC(DC you say Justin Bieber, This is real music... I hate Bieber,,, post this 1000000 times to bla bla bla."

Imens sitter Bieber å gnir seg i hendene over denne typen "viral marketing" som bare gjør han enda mer kjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke liker en eneste artist som som begynte sin musikk karriere etter 1980 så liker jeg han av prinsipp ikke.

Dette er det dummeste jeg har lest på musikkforumet og minner sterkt om elitistene på filmforumet som misliker alt laget etter 1960.

Selv driter jeg langt i hva Bieber driver med og hvem som liker han. Dersom han er populær er det fordi slik musikk er denne tidens populærmusikk og jeg virker som en av de få som faktisk klarer å akseptere det. Jeg bryr meg rett og slett ikke om at andre liker musikk som ikke faller i smak hos meg. Jeg foretrekker eldre musikk og favorittbandet mitt er The Beatles, men det er derfor vi har en sånn fantastisk greie som heter "CD". Vi trenger ikke høre på det som er nytt og tidsriktig, alle kan høre på sine greier og bare gi faen i alt det andre. Personlig har jeg ingenting i mot Justin Bieber og synes de som kaller han for en "faggot" eller en "homse" er noen tullinger og jeg ler av de. Populærmusikk utvikler seg. Enten går man med det eller så bryr man seg ikke om det. Å ligge midt i mellom er å med vilje finne irritasjonsmomenter i hverdagen og det er både unødvendig og teit.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Dette er det dummeste jeg har lest på musikkforumet og minner sterkt om elitistene på filmforumet som misliker alt laget etter 1960.

Så bra for deg at du synes at min musikk smak er dum da, :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke musikksmaken din er dum. Jeg vet ingenting om den. Poenget mitt er å gruppere og skille ut band og artister etter årstall er en idiotisk ting å gjøre, spesielt når det gjelder artister du ikke har hørt noe fra, men bare misliker "av prinsipp".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg har aldri møtt denne Justin Bieber, og følgelig ikke ført en samtale med ham. Hvordan han er som person, etter at scenelysene og kameraet er skrudd av, vet jeg altså ikke. Musikken og filmen om ham er derimot noe jeg misliker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...