Gå til innhold

Garantert feil Temp i nyeste NF7 bios


Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at Abit har lagt ut diverse nye bios med endring av temp avlesning fra CPU. Da enkelte har klaget over at tempene var for høye.

 

Jeg har to nForce2 kort, ett Epox 8rda+ og ett Abit NF7-S v2

 

Begge har jeg kjørt med XP2500+ på stock, og tempen på Epox kortet (og Abit kortet med orginal bios) var vesentlig høyere enn det har vist seg i siste biosupdates fra Abit. Frem til siste update har temperaturene stemt sånn nogenlunde på Epox 8rda+ og Abit kortet. Men nå har det altså endra seg....

 

Fatter ikke at det skal være noen fordel for Abit kunder å ikke få riktig temp (bli vist en lavere temp enn hva faktum er).

 

Jeg har brukt Boxed kjøler på begge kortene og tempen kan stemme på Epox kortet (sett i sammenligning med de andre kjølemetodene jeg har hatt). Mens Abit ser ut som å ville blidgjøre kundene sine (eller trekke ned skylappene på sine kunder, alt ettersom hvordan en ser på det....).

 

Screenshot av MB5 high/low

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmz, jeg gikk fra 14 - 17, og idle temp gikk bare opp med ca 4-5 (max) grader kanskje, til 42, ifølge Winbond Hardware Doc...er det ca riktig?

 

sitter med en SLK900 og 4 kabbis vifter, 2 12dB Papst, en enermax justerbar på max, og en Zalman som bråker noe HEL

 

sys temp er forresten på 26 grader ifølge nevnte hardware doc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...