Apathy Skrevet 16. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2003 Har lagt merke til at Abit har lagt ut diverse nye bios med endring av temp avlesning fra CPU. Da enkelte har klaget over at tempene var for høye. Jeg har to nForce2 kort, ett Epox 8rda+ og ett Abit NF7-S v2 Begge har jeg kjørt med XP2500+ på stock, og tempen på Epox kortet (og Abit kortet med orginal bios) var vesentlig høyere enn det har vist seg i siste biosupdates fra Abit. Frem til siste update har temperaturene stemt sånn nogenlunde på Epox 8rda+ og Abit kortet. Men nå har det altså endra seg.... Fatter ikke at det skal være noen fordel for Abit kunder å ikke få riktig temp (bli vist en lavere temp enn hva faktum er). Jeg har brukt Boxed kjøler på begge kortene og tempen kan stemme på Epox kortet (sett i sammenligning med de andre kjølemetodene jeg har hatt). Mens Abit ser ut som å ville blidgjøre kundene sine (eller trekke ned skylappene på sine kunder, alt ettersom hvordan en ser på det....). Screenshot av MB5 high/low Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 16. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2003 Hvilken versjon er det du snakker om da ? Den nye biosen som jeg la inn gjorde at tempen steg med et par grader. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 16. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2003 Når jeg gikk fra nf7d16 til nf7d17 gikk tempen opp med ~10 grader Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 16. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2003 nf7d17 kjører jeg og nå, men jeg gikk fra en eldre versjon.. Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 16. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2003 synes det virker ganske så greit jeg... kjører den nyeste bios'en og den viser en temp på 63 grader... ganske normalt mener nå jeg med luftkjøling og vcore på 2,2V... Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juli 2003 Når jeg gikk fra nf7d16 til nf7d17 gikk tempen opp med ~10 grader Det er det samme som skjedde meg nå, jeg gikk nå (i dag) fra nf7d16 til nf7d17 og dermed stemmer 8rda+ og NF7 tempene igjen..... Jaja, bra Abit "tok til vettet" igjen da Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2003 hmmz, jeg gikk fra 14 - 17, og idle temp gikk bare opp med ca 4-5 (max) grader kanskje, til 42, ifølge Winbond Hardware Doc...er det ca riktig? sitter med en SLK900 og 4 kabbis vifter, 2 12dB Papst, en enermax justerbar på max, og en Zalman som bråker noe HEL sys temp er forresten på 26 grader ifølge nevnte hardware doc.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå