clarke133 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hei! Har nettop fått fractal design define r3 og lurer på hvor jeg skal koble til vifestyringen som kommer ilamme kabinettet.Finner ingen bruksanvisning eller noe lignende. På forhånd, takk!!! EDIT: Vet hvordan montere den, men ikke hvor jeg kobler til ledningene Endret 12. april 2011 av zclick Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Om du ser på dette bildet ser det ut som om den lille kontakten som er festet på kabelen med 2 stk molex (kabelen til venstre) skal kobles der det står "POWER", og viftene skal kobles på den kontakten med 3 pinner. Kabelen til høyre trenger du bare hvis du skal ha mer 2-3 vifter koblet til viftestyringen. Kabelen til venstre kobler du så til PC-ens strømforsyning. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 tusen takk! får ikke inn powerkontakten i kabelen fra strømforsyningen, er redd for å bruke for mye kraft Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 tusen takk! får ikke inn powerkontakten i kabelen fra strømforsyningen, er redd for å bruke for mye kraft Som du ser er det totalt tre kontakter på kabelen til venstre. Du trenger egentlig ikke koble til mer enn to av dem. Den lille som skal til viftestyringen, og den av de to andre som passer i strømforsyningen. Den som er øverst på bildet. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Får ikke den kabelen til vesntre inn i PSUen. Har fikset alt, men er bare så vanskelig å få den inn, er redd for å bruke for mye makt Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Får ikke den kabelen til vesntre inn i PSUen. Har fikset alt, men er bare så vanskelig å få den inn, er redd for å bruke for mye makt Prøv å holde hver enkelt ledning på kabelen helt rett slik at alle pinnene på innsiden av kontaktene treffer hverandre riktig. Ellers kan du også prøve å lirke litt på hver ledning. (Jeg håper du prøver å koble den til riktig kontakt fra strømforsyningen. Om du tar et bilde er det enklere å hjelpe. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Jeg sliter litt med å få disse ledningene sammen. Pinnene til den hvite kabelen litt løse, er dette normalt? Endret 13. april 2011 av zclick Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Jeg sliter litt med å få disse ledningene sammen. Pinnene til den hvite kabelen litt løse, er dette normalt? Ja, det er ikke uvanlig at de er litt løse. Jeg har selv hatt store problemer med dårlige molex-kontakter, men det ordner seg ofte hvis man bare holder på lenge nok, og prøver å holde alle pinnene helt rett. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 får den rett og slett ikke på Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Kontaktene sitter rett i ledningene, som igjen sitter i plasthylsen, så når du dytter på kablene forskyves pinnene, så se inn i kontakten mens du holder på kablene, og se at pinnene står rett, og så dytter du ledningen fra strømforsyningen på, slik at den kommer riktig på, og så er det bare rå makt som gjelder, noen av de kontaktene er steinharde å få på. Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Har en sånn en selv. Ferdig montert, viftene blåser på full guffe, bråker som ei brunstig kvige. Skrur jeg på hjulet skjer ingenting. Virker din sånn helt av seg selv? Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 Har ikke montert en inn i kabinettet enda, men skal gjøre det så jeg skal holde deg oppdatert ang det! Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Har nå fått til å styre viften(e). Altså, på min så er det kun vifta tlkoblet "port 1" som man merker går ned. Merkelig. Har egentlig ikke gjort så mye annet enn å ta fra hverandre og sammen igjen på nytt, på samme måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå