Gå til innhold

hvordan montere vifestyring på define r3

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettop fått fractal design define r3 og lurer på hvor jeg skal koble til vifestyringen som kommer ilamme kabinettet.Finner ingen bruksanvisning eller noe lignende.

På forhånd, takk!!!

EDIT: Vet hvordan montere den, men ikke hvor jeg kobler til ledningene :p

Endret av zclick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

contentfc.jpg

Om du ser på dette bildet ser det ut som om den lille kontakten som er festet på kabelen med 2 stk molex (kabelen til venstre) skal kobles der det står "POWER", og viftene skal kobles på den kontakten med 3 pinner. Kabelen til høyre trenger du bare hvis du skal ha mer 2-3 vifter koblet til viftestyringen. Kabelen til venstre kobler du så til PC-ens strømforsyning.

Lenke til kommentar

tusen takk! får ikke inn powerkontakten i kabelen fra strømforsyningen, er redd for å bruke for mye kraft

Som du ser er det totalt tre kontakter på kabelen til venstre. Du trenger egentlig ikke koble til mer enn to av dem. Den lille som skal til viftestyringen, og den av de to andre som passer i strømforsyningen. Den som er øverst på bildet.

Lenke til kommentar

Får ikke den kabelen til vesntre inn i PSUen. Har fikset alt, men er bare så vanskelig å få den inn, er redd for å bruke for mye makt

Prøv å holde hver enkelt ledning på kabelen helt rett slik at alle pinnene på innsiden av kontaktene treffer hverandre riktig. Ellers kan du også prøve å lirke litt på hver ledning.

(Jeg håper du prøver å koble den til riktig kontakt fra strømforsyningen. Om du tar et bilde er det enklere å hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å få disse ledningene sammen. Pinnene til den hvite kabelen litt løse, er dette normalt?

Ja, det er ikke uvanlig at de er litt løse. Jeg har selv hatt store problemer med dårlige molex-kontakter, men det ordner seg ofte hvis man bare holder på lenge nok, og prøver å holde alle pinnene helt rett.

Lenke til kommentar

Kontaktene sitter rett i ledningene, som igjen sitter i plasthylsen, så når du dytter på kablene forskyves pinnene, så se inn i kontakten mens du holder på kablene, og se at pinnene står rett, og så dytter du ledningen fra strømforsyningen på, slik at den kommer riktig på, og så er det bare rå makt som gjelder, noen av de kontaktene er steinharde å få på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...