Toreadore Skrevet 12. april 2011 Rapporter Del Skrevet 12. april 2011 Har følgende spesielle utfordring: Jeg har flere gamle videospillere som spiller ulike videokassetter (ikke spør om hvorfor - det bare er sånn!) med ulik varighet i forskjellige tilstøtende rom. Alt er som det skal være: Når kassetten går, vises video på monitorene, når opptaket på kassetten er ferdig, vises "snø", og det samme når kassetten er kommet til ende. Jeg ønsker av forskjellige grunner å logge tidspunkt for endringer i videosignalenes karakter til en tekstfil på PC. Tenker meg følgende eksempel: ************************************************************* "Videospiller A" 14.04.2011 10:00:13 "Snø start" "Videospiller A" 14.04.2011 10:01:10 "Video start" "Videospiller B" 14.04.2011 10:02:15 "Snø start" "Videospiller C" 14.04.2011 10:03:23 "Video start" "Videospiller A" 14.04.2011 10:01:10 "Snø start" ...etc...etc ********************************************************* Det vil si at jeg tror jeg trenger: 1) En elektronisk dings som sniffer på video-utgangene på disse tre videospillerne og fanger opp signalstatus på hver av dem, og gjør disse tilgjengelig for ... 2) ...et PC-interface (IP, USB, Serial eller hvasomhelst) slik at et program fanger opp status for videosignalene f.eks hvert 10 sekund, og legger disse til i en fil tilsvarende den ovenfor ... Noen som har en ide til løsning? toreadore Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Punkt 1 løses ved å lage en detektor for synk-signal som kobles på videoutgangen. Kan gjøres med en MAX7461 for eksempel. Eller med slike bokser: http://www.videoquip.com/products/phase3/vsd2.htm Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Punkt 2 kan løses ved å koble sync-detektoren til innsignalene på f.eks serial-porten (CTS, DSR, DCD og RI) eller på statussignalene til paralellporten (S3, S4, S5, S6 og S7) og bruke et program serial port eller parallel port logger. Eller skrive et slikt program selv (matlab, labview, VisualBasic, java, C#, ...) Eller f.eks skaffe noe sånt. Eller skaffe en proff sak, som denne. Her følger det også med ferdig software for logging. Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 13. april 2011 Rapporter Del Skrevet 13. april 2011 Ey, du spør på vegne av videoverkstedet... 1000 kr/t i konsulentlønn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå