Gå til innhold

Eyefinity oppsett

Snowbear

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg et Eyefinity oppsett med 3 skjermer på 6970-kort. Per i dag har jeg en BenQ G2400WD. Denne har vert fantastisk, men er ikke lenger i salg.

Vurderer en G2420HD, men ser at den er i 16:9 format, ikke 16:10 som min gamle. 24" skjerm er vel minimumskravet jeg har, siden det er veldig behagelig for spill og arbeid.

Hva er å anbefale for et slikt oppsett?

Er det beste å gå for 16:9 som er den nye standarden? Eller gå for de dyrere 16:10 skjermene?

Eventuelt noen andre skjermer enn G2420HD som jeg burde vurdere?

(DP er ikke et must, siden en aktiv kabel kosten 295)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

16:10 er desverre av det sjeldnere slaget (utenom ved 1680x1050), og koster som regel mer enn smaker i forhold til 16:9 .

Angående valg av skjerm så kommer det litt an på hva du verdsetter, jeg verdsetter f.eks. justeringsmuligheter og bildekvalitet høyere enn størst mulig skjerm + minst 1080 oppløsning.

G2420HD er en helt kurrant skjerm, men vist du er intressert i skikkelig bildekvalitet, bør du se på skjermer med IPS-panel, Dustinhome har forøyeblikket tilbud på denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010373727.aspx .

Lenke til kommentar

Var i mest i tvil om formatet, siden det blir en lavere skjerm.

For en hjemme-PC er jeg ikke så veldig kresen. Skal stort sett bare brukes til spill, Cubase og internett.

Pga Cubase er det nyttig med litt størrelse på skjermen, + det er litt mer behagelig i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...