mathiasjl92 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Heisann. Jeg går nå på VG3 og neste år har jeg planer om å ta opp fag og forbedre noen av karakterene mine. Men har også lyst til å ha noe annet å gjøre så jeg har sett på årsstudium i fysikk og årsstudium i matte på UiA. http://www.uia.no/no/portaler/studietilbud/studier/fysikk og http://www.uia.no/no/portaler/studietilbud/studier/matematikk2 Det jeg lurer på er om det går ann og ta begge samtidig? Eller om man bare kan ta ett om gangen? På siden til fysikk studiet står det; "Årsstudiet inneholder 10 studiepoeng matematikk. De som har matematikk, kan velge astrofysikk (hvis det blir nok påmeldte).". Betyr det at man må ta mattestudiet ved siden av for å melde seg på astrofysikk kurset? Astronomi og astrofysikk er noe jeg virkelig liker, så om det er mulig å få til det så hadde det vært topp. Takker for svar på forhånd. Mathias Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) At det inneholder 10 studiepoeng matematikk betyr nok bare at du tar et mattefag som en del av studiet som er verdt 10 studiepoeng (som de fleste fag er på universitetene utenom NTNU). Edit: I stedet for å ta begge samtidig kan du for eksempel gå på fysikkårsstudiumet og ta flere mattefag ved siden av, eller omvendt. Endret 12. april 2011 av operg Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Aah, greit. Men for å ta ekstra mattefag, søker jeg på det på samordna opptak eller skal jeg vente til jeg kommer inn og må fikse sånnt som det da? Lenke til kommentar
operg Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hvis det fungerer som på NTNU og UiO, som jeg tipper at det gjør, går du bare inn på Studweb og melder deg opp til ytterligere fag etter at du er kommet inn. Endret 12. april 2011 av operg Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Okay, flott. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå