AccesMe Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 har lyst på en laptop til redigering. Filene som kommer til å bli behandlet er store, og noen er såkalte "raw" filer som er sinnsykstore! Så trenger en laptop som takler dette. Budskjett: maks 12k Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Det du trenger er en maskin med så kraftig prosessor som mulig, og med godt med RAM, innenfor budsjettet ditt. På det grunnlaget vil jeg anbefale enten Multicom Compal PBL21 lenke , eller Multicom Xishan W150 lenke . Med disse får du prosessorkraft og RAM-mengde som overgår det man vanligvis finner i prisklassen. Begge disse kan konfigureres med hardware - velg den kraftigste prosessoren du har råd til, og gjerne med mer enn de sedvanlige 4 GB RAM. Ideellt skulle du hatt en SSD også, men da sprenger du budsjettet - velg i så fall en 7200rpm harddisk. Disse er temmelig like hardwaremessig, men kommer fra to forskjellige produsenter - henholdsvis Compal og Clevo. Lenke til kommentar
AccesMe Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Takk for hjelpen men tror du jeg får mer ut av en macbook pro 13" ? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Det kommer an på hva som sitter i MacBook'a det. Hvis du kan få en like sterk prosessor og mulighet til å sette inn like mye RAM i en MacBook som du får med en av de to jeg foreslo, så er det jo et alternativ selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå