Marianne85 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Jeg prøver å starte en ny og sunnere livsstil og prøver derfor å finne smarte måter og motivere meg på. Siden jeg ikke har råd til å være medlem av et treningssenter har det eneste alternativet vært å jogge. Dette kan fort bli kjedelig i tillegg til at været har gjort det helt håpløst å trene regelmessig. Derfor lurer jeg på om Wii Fit kan være en løsning. Er det motiverende? Og ikke minst, funker det? Målet er å gå ned noen kilo til sommeren, så gidder ikke kaste bort både penger og tid hvis det ikke har noe for seg. Takk for svar:) Lenke til kommentar
storken Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Du har ikke råd til treningsstudio, men du kan kjøpe wii fit til ~1000 kr? Tror du må slutte å lage unnskyldninger for deg selv, kom deg på studio og lær deg knebøy, markløft og benkpress. Om ei dame har bra pupper, er også sjansen for at hu tar 10 armhevinger med god teknikk stor. 2 Lenke til kommentar
Marianne85 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Har funnet en Wii Fit til litt over 500 kroner og når treningsstudioene koster minimum 400 kroner i måneden vil jeg våge å påstå at det er stor forskjell. Hvis ikke Wii Fit også tar månedspris?? Jeg ba ikke om kritikk, men om hjelp. Grunnen til at jeg i det hele tatt forklarte situasjonen var nettopp for å slippe folk som kom med kommentarer som "Dra heller på treningsstudio" og lignende. Hva pupper og armhevingsteknikk har med saken å gjøre skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har funnet en Wii Fit til litt over 500 kroner og når treningsstudioene koster minimum 400 kroner i måneden vil jeg våge å påstå at det er stor forskjell. Hvis ikke Wii Fit også tar månedspris?? Jeg ba ikke om kritikk, men om hjelp. Grunnen til at jeg i det hele tatt forklarte situasjonen var nettopp for å slippe folk som kom med kommentarer som "Dra heller på treningsstudio" og lignende. Hva pupper og armhevingsteknikk har med saken å gjøre skjønner jeg ikke. Bare fortsett med selvbedraget, så skal jeg love at fremgangen uteblir Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Hadde vært mer behjelpelig å komme med konstruktive forslag i stedet. Om du ønsker å ta av noen kilo til sommeren så er nok første steg å vie kostholdet ditt litt oppmerksomhet. Kaloriunderskudd vil dra deg i riktig retning på vekta. Forøvrig vil jo all aktivitet hjelpe med økt forbrenning, men Wii Fit er nok en hakket dårligere investering i kroppsfasongen din enn hva kosthold og annen trening er. Man har jo hørt historier om folk som har gått ned ved hjelp av Wii Fit, men kostholdet er nok viktigere for deg å tenke på. Å gå ned et par kilo er ikke noe problem. Om du ønsker å enkelt holde oversikt over kaloriene du får i deg i løpet av en dag kan du melde deg inn på vektklubben.no. Dette er gratis og har en matdatabase der du legger inn dagens måltider og får opp kaloriene. Det kan nok hende at periodisk faste-klubben på forumet ikke digger dette, men målgruppen er vel også en helt annen Endret 13. april 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Det kan nok hende at periodisk faste-klubben på forumet ikke digger dette, men målgruppen er vel også en helt annen Vi leker ikke klubb! Nei huff, vektklubb.no, Grethe Roede og sånt holder jeg meg laangt unna. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Har lite til overs for selve konseptet selv, men akkurat registreringen av mat synes jeg er veldig kjekk. Så lenge den viser korrekt antall kalorier driter jeg i om den mener kyllingfilet er "litt-mat". Bruker det fordi det er gratis, og man kan f.eks legge inn egne måltidskombinasjoner osv. Vektklubben.no er forøvrig Grete Roede, mens vektklubb.no er VG, som koster penger. Endret 13. april 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Licht Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Wii fit og de ørten andre treningsspillene til Wii og Kinect kan hjelpe deg med motivasjon. Hvis gamification motiverer deg i andre sammenhenger, så er sjansene gode for at det fungerer også i treningssammenheng - men om det faktisk er en reell motivator for deg, vet du nok best selv. Wii Fit er uansett ingen mirakelkur, du må jo fremdeles ... Gjøre noe. Wii Fit er imidlertid ikke så flink til å instruere deg i teknikkene du bør beherske før du begynner å trene (for å unngå feiltrening og denslags), så om du ikke har noen erfaring fra treningssentre, er det sikkert en god idé å få litt profesjonell instruks før du begynner å bruke utelukkende Wii Fit. De fleste treningssentre har jo periodiske tilbud med et par måneder gratis eller noe. Ellers, vær sikker på at brettet følger med når du kjøper, siden det brukes til å registrere det du gjør. Lenke til kommentar
Marianne85 Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Hadde vært mer behjelpelig å komme med konstruktive forslag i stedet. Om du ønsker å ta av noen kilo til sommeren så er nok første steg å vie kostholdet ditt litt oppmerksomhet. Kaloriunderskudd vil dra deg i riktig retning på vekta. Forøvrig vil jo all aktivitet hjelpe med økt forbrenning, men Wii Fit er nok en hakket dårligere investering i kroppsfasongen din enn hva kosthold og annen trening er. Man har jo hørt historier om folk som har gått ned ved hjelp av Wii Fit, men kostholdet er nok viktigere for deg å tenke på. Å gå ned et par kilo er ikke noe problem. Om du ønsker å enkelt holde oversikt over kaloriene du får i deg i løpet av en dag kan du melde deg inn på vektklubben.no. Dette er gratis og har en matdatabase der du legger inn dagens måltider og får opp kaloriene. Det kan nok hende at periodisk faste-klubben på forumet ikke digger dette, men målgruppen er vel også en helt annen Foretrekker konstruktive forslag ja:) Har faktisk meldt meg inn på vektklubben.no og gått ned halvannen kilo uten å gjøre noe annet enn å begrense godteriinntaket og bytte til flere lettprodukter. Trening har jeg derimot vanskeligere for å motivere meg til, og tenkte derfor at kanskje Wii Fit er motivasjonen jeg trenger. Skjønner at Wii Fit absolutt ikke er det beste alternativet, men hvis det kan hjelpe litt synes jeg det er verdt investeringen:) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Har aldri testet ut Wii Fit, men har jo hørt folk si det er morsomt. Men om morsomt er synonymt med vekttap i dette tilfellet vet jeg jo ikke. Men det viktigste virker det jo som om du allerede har, ønsket om å gjøre noe. Om Wii Fit kan motivere deg, kjøp det og bruk det for alt det er verdt, men ikke glem alt det andre som er viktig. Spis mindre, sunnere, og beveg deg mer. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Ja, Wii Fit kan absolutt hjelpe! Jeg brukte dette selv mye i en periode hvor jeg ikke hadde råd til å betale x-antall hundrelapper i måneden. Nå har det jo også kommet haugevis av andre spill, f.eks Zumba og EA Sports, og det er ikke noe forskjell på å trene mye av dette og f.eks gå på en gruppetime. Jeg har mange forskjellige spill som jeg har kjøpt billig på eBay til under 100-lappen, alt fra cardio-trening til styrke. Selvsagt hjelper det. Jeg hadde en treningsmatte fra før, jeg har etterhvert supplementert med noen vekter og annet treningsutstyr. Fungerer ypperlig. Pga omstendighetene går jeg nå på treningstudio i tillegg, men jeg bruker også Wii'en til trening, og synes f.eks Zumba er fantastisk morsomt. Det handler om hva man legger i det selv også. Endret 24. april 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
lillepy Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Vurderer å kjøpe meg wii fit eller noe lignende selv.. ikke for å slanke meg, men bare for å trene kroppen litt... siden jeg sitter så mye... funker wii fit greit til det eller bør jeg heller bare gå/jogge meg noen turer? (trener ryggen/nakken litt fra før av) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Ville mye heller kjøpt et par joggesko og løpt/gått i tur og mark. Fin sesong for det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå