Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

En myte om å "Komme seg"

del_diablo

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at vis man setter av 2 uker,

hver dag skal man trene til det begynner å gjøre vondt, og så trener man litt til,

så fortsetter man i 2-3 uker,

etter dette skal vistnok man få tilbake "motivasjonen" og at ting "føles normalt".

Man skal vistnok få tilbake "Motivasjonen" av dette.

Så er det en myte, eller har det noen som helst rot i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "Motivasjonen", mener du faktisk motviasjonen, eller noe annet?

Hvis du trener på fast basis og blir demotivert, så nytter ikke overnevte. Hvis du ikke trener, så er det flott å begynne. Du blir ganske raskt "avhengig". Ikke på den måten at du må trene, men at du gjerne vil. Det blir litt for mange ord i hermetegn i teksten din, og ellers blir det litt lite konsis, så det er vanskelig å forstå hva du egentlig mener.

Lenke til kommentar

Orginalsitatene:

I just can't build up the 'mental momentum' so-to-speak. Mentally I feel sluggish, dulled. I need my sharpness back, I need the maximum attentiveness I can have in the run up to these exams, but unlike past exam periods, I'm having trouble mustering up the mental oil.
Yes I know what to do. Go to the gym. Run on a treadmill specifically until it hurts, then run some more. (Stop if you start turning blue and get nauseous) No sex for a while.

You are basically trying to reset your nerve sympathies so everything in life feels like more fun. Then if you have the brains your mind will be going a mile a minute.

Er dette en myte, eller er det ikke en myte?

Jeg trener forresten allerede, og kroppen på sin side kan finne på å skrike etter det en gang i blandt(vis jeg har vært "rolig" i 2-3 dager).

Men i og seg selv "hjelper" ikke trening for min del på "motivasjonen".

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

hver dag skal man trene til det begynner å gjøre vondt, og så trener man litt til,

Høres ut som en oppskrift på å bli overtrent, påføre seg selv unødvendig smerte og i hvert fall miste all motivasjon til å trene igjen.. :ermm:

Lenke til kommentar

Poenget her, er at personen trenger avveksling, og som kjent er alt digg etter en hard treningsøkt. Man får ikke tilbake treningsmotivasjon ved å trene. Men som det står i sitatene, når en nærmer seg eksamen er man lei av å lese. Da er det godt å kjøre på med en treningsøkt, for det gjør en mer motivert til å utføre det en skal.

Lenke til kommentar

Jeg vil si det ikke er en myte. Begynte på treningssenteret for tre måneder siden, og trente "casually" kondis og styrke - og da følte jeg meg bedre. Ikke mye bedre, men bedre.

Og nå, den siste måneden har jeg satsa hardt - alt jeg har.

Jeg føler meg bedre enn jeg noen gang før har følt meg. Den første gangen jeg tok i alt jeg kunne (til det punktet hvor jeg var sekunder unna fra å spy) så følte jeg meg helt utrolig etterpå.

Det var en U-sving mentalt.

Lenke til kommentar

Høres ut som en oppskrift på å bli overtrent, påføre seg selv unødvendig smerte og i hvert fall miste all motivasjon til å trene igjen.. :ermm:

Tja, påstanden er vistnok at man skal være i stand til å "brenne ned" nervnesystemet og måten du mottar informasjon, noe som vil gjøre at kroppen "resettes".

Jeg tror ikke jeg er den eneste som hadde mer "evne til å gjøre noe jeg ikke ville, selv om jeg var sliten" i større grad da jeg var liten....

Men vis du overtrener på denne måten, hva vil skje bortsett fra at du kanskje får en liten traume mot trening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...