baguett Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Har fått et renderingsproblem som jeg har merka mange andre også har hatt. Saken er at jeg går "tom" for ram under rendringa og rendringa stoppes. HER ser dere screenshot av error meldinga jeg får. Ting jeg har prøvd: Restarta pc (10 ganger sikkert) Lukke unødvendige applikasjoner Lasta ned CFF og gitt selve vegas100.exe tilgang til mere minne Satt max dynamic ram preview til 0 Satt maximum number of rendering threads til 1 Prøvd 10 forksjellige codecer og containere Aner ikke hva jeg skal gjøre, dette har aldri skjedd før? Har 32bit win7 ultimate og 4GB 1600MHz ram og massevis av ledig plass på harddisk. BTW: bruker Magic Bullet Looks på alle klippene (filmen er 1 min lang), men jeg har tidligere brukt MBL på en 3 min lang film (da hadde jeg 3 gb ram) og det rendra uten problemer. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 hmm har hatt det samme problemet jeg også.. og vil du skal prøve dette først.. marker ut et utsnitt feks 20 sekunder og rendre kun det markerte.. om det fungere, så rendrer du de neste 20 sekundene.. så siste rest.. om alt dette gikk fint, så setter du inn alle klippene du nå har rendret inn i sony vegas igjen, og rendrer dem på nytt.. Det hender om du har lagt på mange effekter at Sony V. ikke "gidder" å være med på dette.. og skylder på minne Du sier at du har lasta ned CFF og gitt selve vegas100.exe tilgang til mere minne: gjorde du det slik: (husker ikke hvor jeg fant dette, men har tatt vare på dette i tilfelle andre trengte det Det har iallefall fungert fantastisk bra for meg) ost 32 bit exe and dll files have a 2 gig maximum memory cap. I've been playing around with CFF EXPLORER (free download) which is a program that allows you to easily open the exe or dll and click the 2 gig memory switch that allows it to use more than 2 gig. I reset the memory flags in vegas80.exe m2tsplug.dll mcstdh264dec.dll sonymvd2pro_xp.dll to "greater than 2gig" and did a render of which I almost always crash on (avchd at 1920 render to m2ts 1920@16Mb/s with AC3 audio) I didn't crash! In fact memory usage shot up higher than i had ever seen vegas use (it shot up to 5gig and leveled off.... usually it climbs no higher than about 3.5 gig and creeps a little) The whole render process of avchd seems to be quite a bit more stable I'm now doing a second render test with a few more complicated effects as we speak.... it SEEMS to be doing quite well. I'll do a 3rd render test and throw everything I can think of at it should this one pass. CFF explorer: www.ntcore.com/exsuite.php open the program goto file\open then find the file... in this case it would be Vegas.exe On the left side you'll see "NT HEADER".... "DOS HEADER"... etc Highlight "FILE HEADER" under "NT HEADER" On the right side you'll see a chart and in the bottom right corner you will see "CLICK HERE" Click on that and a check box menu system will open. Scroll down the menu list until you see "app can handle > than 2gig address space" and check that. Save the file and close. Open the others and do the same. La oss høre hvordan det går da.. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) skal teste når jeg komemr hjem, editer EDIT: Funka dessverre ikke :S Men jeg tok å fjerna alle Magic Bullet Looks (med stor sorg) effektene og satte på andre kjedelige effekter. Rendrer snart så får vi se. Funker det ikke så tar jeg å disabler motion blur og funker det ikke etterpå det så gir jeg opp hele prosjektet. Endret 13. april 2011 av baguett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå