Gå til innhold

PC Real Time Strategispill med multiplayer "hot join"


Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvorfor ingen(?) realtimestrategy spill har muligheten til å rejoine dersom man faller ut under et multiplayer spill?

 

Denne muligheten har man hatt i alle FPS spill jeg noen gang har spilt.

 

Jeg velger å tro at det er for kostbart og komplisert til å implementere i denne typen genre, men nå er jeg ingen programmerer... så hva vet jeg.

 

Har en liten diskusjon med en kompis av meg der vi er uenige om hvorfor vi ikke har sett en eneste tittel med dette implementert. Så dersom noen har god kunnskap eller konkrete fakta så hadde jeg satt pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en person detter ut så tar AI over for spilleren. AI vil da muligens gjøre endringer på taktikken til forskjell fra hva spilleren hadde gjort. Dette kan misbrukes av en spiller til å få "gratis" hjelp fra AI. Dette gjelder spesielt hvis AI-programmereren har jukset litt og lar AI se hva andre spillere drivere med og bruke den informasjonen for å angripe.

 

Det er heller ikke særlig attraktivt å hoppe inn midt i et spill og ta over for en AI. Spesielt hvis AIen er dårlig. Igjen så er det her mulighet for gratis hjelp for å se hvordan AI spiller og kopiere den taktikken.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over... dette ser man i feks Heroes eller Civilization(men disse er turbaserte)

 

Hva med at spillet bare ventet på vedkommende som datt ut da? I feks 3 min eller til størstedelen av spillerene votet han ut.

 

Det hadde jo også fungert om alt hadde stått urørt til spilleren kunne rejoine, altså at AI som tok over ikke gjorde noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...