MHC Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Jeg har da et problem med mitt lydkort. Lydkortet mitt var da utdatert, og jeg ble rådet til å slette den, og finne en ny. Lydkortet jeg slettet var ASUS Xonar D2 Audio Driver. Jeg fant da en ny, men det kommer bare opp en errormedling om at jeg må ha det slettede lydkortet for å installere det nye. Noen tips? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Meldingen tyder på at de driverne du forsøker å installere ikke er tilpasset ditt lydkort (evt. operativsystem). Og det er ikke mulig å slette et lydkort - lydkortdrivere derimot ... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Jeg annbefaler at du finner deviceIDen til lydkortet ditt - så kan vi hjelpe deg med å finne de riktige lydkort driverene som du trenger. Her er en kort guide for hvordan: http://www.gilsmethod.com/how_to_resolve_unknown_device_problems Når du har device IDen kan vi søke frem riktig driver for deg. VEN (vendor) koden forteller hvem som har laget hardwaren, og DEV (device) koden forteler hvilken enhet det er (og dermed hvilkne driver vi kan bruke for den) - dette står forsovidt i guiden også, men si i fra om du trenger hjelp på den biten. -Stigma Endret 12. april 2011 av Stigma Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Jeg har da et problem med mitt lydkort. Lydkortet mitt var da utdatert, og jeg ble rådet til å slette den, og finne en ny. Lydkortet jeg slettet var ASUS Xonar D2 Audio Driver. Jeg fant da en ny, men det kommer bare opp en errormedling om at jeg må ha det slettede lydkortet for å installere det nye. Noen tips? Normalt skal du jo når du installerer nytt lydkort, fjerne driverne først, så slår du av pc. Så installerer du det nye lydkortet og slår på pc som vanlig. Da skal jo plug & play finne det nye kortet og eventuelt komme opp med en driver, eventuellt forslag til om du skal gjøre det manuelt eller på auto. Et nytt lydkort har jo da drivere som følger med? CD? Eller har du ikke skiftet lydkort, bare drivere? Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
MHC Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 *Jeg mente driver, ikke lydkort. Det ble litt krøll der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå