Gjest medlem-211409 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hei! Som emnetittel sier, er jeg en 16 år gammel gutt som vil ta solarium. Jeg har aldri gjort dette før og har derfor to spørsmål: -Hvor lenge er det normalt å ta solarium? Jeg ønsker å ta så lenge at jeg blir bittelitt brun (ikke noe særlig brun. Hovedgrunnen til at jeg skal ta solarium er p.g.a kviser, det å bli brun er bare en positiv bieffekt for meg ) - Er det sånn at man stiller inn styrke på solariumet elns? I så fall: Hva bør jeg stille det inn på? Jeg er en normalt hvit kar, omtrent lik farge som han her: (Googlet "mann", så tok en helt totalt random kar, hvis noen lurer.) Endret 12. april 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Vet ikke hvorfor men måtte dra litt på smilebåndet når jeg så bildet :!: 2 Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Haha, bildet. :!: Jeg tror ikke du blir kvitt kviser, de kommer tilbake etter stund så vidt jeg vet. Tipper anbefalt er 10-15 minutter, men det står det sikkert der. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hehe, samme her. får ta et nytt bilde: Han her var vel ikke like morsom, håper jeg? Haha, bildet. :!: Jeg tror ikke du blir kvitt kviser, de kommer tilbake etter stund så vidt jeg vet. Tipper anbefalt er 10-15 minutter, men det står det sikkert der. Det er vel sikkert ikke så vanskelig med solarium, kanskje litt unødvendig å lage tråden. Jaja, takk for svar Endret 12. april 2011 av medlem-211409 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Avhengig av huden din og avhengig av solariumet. Kortest mulig tid (særlig i begynnelsen9. Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Avhengig av huden din og avhengig av solariumet. Kortest mulig tid (særlig i begynnelsen9. Dette. Jeg er ganske bleik, men har tatt litt solarium for å dempe zombie stilen min gjennom vinteren. Tok 15-18 minutter i starten og fortsatte med det. Fungerer ganske greit. Bare ikke overgjør det. En gang i uken. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Avhengig av huden din og avhengig av solariumet. Kortest mulig tid (særlig i begynnelsen9. Dette. Jeg er ganske bleik, men har tatt litt solarium for å dempe zombie stilen min gjennom vinteren. Tok 15-18 minutter i starten og fortsatte med det. Fungerer ganske greit. Bare ikke overgjør det. En gang i uken. Var derfor jeg la ved bilder: For å vise hvordan huden min er. "avhengig av solariumet". Jeg er totalt noob på solarium og aner derfor ikke hvordan solarium pleier å være eller noe som helst. Tror jeg bare ligger meg inn i solariumet på "standardinnstillingen" i 10-15 minutter og ser hvordan det går. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Som emnetittel sier, er jeg en 16 år gammel gutt som vil ta solarium. Jeg har aldri gjort dette før og har derfor to spørsmål: -Hvor lenge er det normalt å ta solarium? Jeg ønsker å ta så lenge at jeg blir bittelitt brun (ikke noe særlig brun. Hovedgrunnen til at jeg skal ta solarium er p.g.a kviser, det å bli brun er bare en positiv bieffekt for meg ) - Er det sånn at man stiller inn styrke på solariumet elns? I så fall: Hva bør jeg stille det inn på? Jeg er en normalt hvit kar, omtrent lik farge som han her: (Googlet "mann", så tok en helt totalt random kar, hvis noen lurer.) Hei! Tar selv litt solarium for kvisene sin skyld, men også for fargen. Blir du fort solbrent? Jeg vil anbefale deg å ta alt fra 14 til 17 minutter hver gang. Ikke tro at du ser forskjell på brunfargen din eller kvisene etter én gang i solarium. Ta for eksempel 14 minutter første gang (eller 16-17 min om du ikke blir solbrent fort) også venter du 3-4 dager, så gjør du det samme en gang til. Prøv å få tatt sol 3-4 ganger i løpet av 2 uker, først da begynner du å merke ordentlig forskjell. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Hei! Tar selv litt solarium for kvisene sin skyld, men også for fargen. Blir du fort solbrent? Jeg vil anbefale deg å ta alt fra 14 til 17 minutter hver gang. Ikke tro at du ser forskjell på brunfargen din eller kvisene etter én gang i solarium. Ta for eksempel 14 minutter første gang (eller 16-17 min om du ikke blir solbrent fort) også venter du 3-4 dager, så gjør du det samme en gang til. Prøv å få tatt sol 3-4 ganger i løpet av 2 uker, først da begynner du å merke ordentlig forskjell. Takk for godt svar! Blir kanskje litt raskere solbrent enn de fleste, men ikke nevneverdig. Da kjører jeg på med 15 minutter. Hvilken innstilling er det du bruker på solariumet (eller finnes det ikke noen innstilling for hvor sterkt det skal lyse o.l)? Endret 17. april 2011 av medlem-211409 Fjernet sitat av slettet innlegg. Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Tar selv litt solarium for kvisene sin skyld, men også for fargen. Blir du fort solbrent? Jeg vil anbefale deg å ta alt fra 14 til 17 minutter hver gang. Ikke tro at du ser forskjell på brunfargen din eller kvisene etter én gang i solarium. Ta for eksempel 14 minutter første gang (eller 16-17 min om du ikke blir solbrent fort) også venter du 3-4 dager, så gjør du det samme en gang til. Prøv å få tatt sol 3-4 ganger i løpet av 2 uker, først da begynner du å merke ordentlig forskjell. Takk for godt svar! Blir kanskje litt raskere solbrent enn de fleste, men ikke nevneverdig. Da kjører jeg på med 15 minutter. Hvilken innstilling er det du bruker på solariumet (eller finnes det ikke noen innstilling for hvor sterkt det skal lyse o.l)? Det er vel ingen innstilling for hvor sterkt det skal lyse, men på noen solarium kan du stille på om du vil ha "ekstra" på ansiktet og kropp. Jeg bruker aldri å ha på disse. Men ikke vær redd for å prøve innstillingene som personen før deg brukte, men tror det er få som ordner noe særlig med solariumet før dem legger seg ned. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Det skal stå skilt med hvor lenge og hvor ofte en bør ta sol for forskjellige hudtyper på solariumet ditt. Om det ikke gjør det: http://www.nrpa.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Container_6312&LeftMiddle_6254=6264:0:&CenterAndRight_6254=6304:0:15,4911:1:0:0:::0:0&Center_6304=6312:80009::1:6321:2:::0:0&Container_6312=6473:80085: Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei, er det meningen at man skal bruke solkrem når man tar solarium? Var tidlig ute til en avtale på fredag og Brun og blid var rett over veien, så da tenkte jeg faen heller og testet det. Tok bare 6 min da. Så de solgte noen kremer i den automaten, skal man bruke det? Og skal man gjøre det helt naken? Jeg lot bokseren være på? Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hei, er det meningen at man skal bruke solkrem når man tar solarium? Var tidlig ute til en avtale på fredag og Brun og blid var rett over veien, så da tenkte jeg faen heller og testet det. Tok bare 6 min da. Så de solgte noen kremer i den automaten, skal man bruke det? Og skal man gjøre det helt naken? Jeg lot bokseren være på? Du trenger ikke bruke solkrem, nei. Er vel noen som kjører på med olje og diverse, men det er ikke nødvendig. Du velger selv om du vil ligge naken eller med bokseren på. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Oki, men jeg burde smøre meg inn med fugtighetskrem etterpå right? Lenke til kommentar
Magiii Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Det gjør du som du selv vil. Jeg har aldri gjort det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå