Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler og lyd ?

Anbefalte innlegg

Du virker iritert over at folk henger slik du mener.. Klistemerker osv..

Om folk trur de er tøffe slik så la de være :) Hva kan liksom du gjøre med det ?

Så man er taper om man ikke har motor og vil ha litt lyd på bilen ?

Blir man da en taper om man har en stylet bil, men en ordinal motor ? (ifølge deg.. JA)

Takk for svar fra dere som er serjøse og gir svar :)

Du er flink til å tolke ting ut av løse lufta, det skal du ha! :thumbup:

Så siden du tydeligvis har litt tungt for det, så får jeg forklare nærmere da, punkt for punkt, og uttrykke meg så det (forhåpentligvis) er klin umulig å misforstå hva jeg skriver.

Jeg er ikke irritert over at folk henger på lokale bensinstasjoner.

Jeg er ikke irritert over at folk har klistremerker på bilen sin.

Jeg kan selvfølgelig ikke gjøre noe som helst med dette, ei heller ønsker jeg å gjøre noe med det.

Man blir ikke automatisk en taper om man ikke har motor og vil ha lyd i bilen, men det høres ganske urealistisk ut, da det gjerne er motoren som lager lyden. Ingen motor = ingen lyd. Så taper er nok å ta litt hardt i, men man er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen, for å si det sånn.

Man blir ikke en taper av å ha stylet bil med original motor. Det er fult mulig å ha dårlig estetisk smak, og fortsatt være relativt oppegående.

Det jeg mente med det forrige innlegget, er igrunn akkurat hva jeg skrev, og ingenting annet.

Altså:

Biler med mye lyd og lite motor (altså at lyden ikke står i forhold til prestanda), er tragisk. Hva i all verden er poenget med å ha noe som høres ut som om det flytter seg som F&%N, men absolutt ikke gjør det? Og merk, her er det altså BILEN som er tragisk. Eiern kan for all del være en ålreit kar han? Men det vet jeg ingenting om.

Taperne jeg prater om, er disse som har gamle slitne hauer av noen biler (gjerne Volvo 240 osv), med harry styling, defekt-anlegg, klistremerker, wonderbaum, neonlys, osv... Henger rundt (eller driver dank, som det heter på godt norsk), på lokale råne-steder med de andre taperrånerne. Å ha en eller to av disse elementene isolert sett gjør ikke en person til en taper, men når man omfavner denne "livsstilen" så totalt, så sier det faktisk endel om disse personene. Folk som er normalt oppegående i hodet driver ikke på sånn.

Var det noe mer du lurte på da?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Biler som går som en bøtte møkk og bråker mye er det mest tragiske jeg vet om som beveger seg på veiene...

Men for all del, du kan jo bare kaste på den et billig konfilter og et "effekt"anlegg, så kanskje du får henge med de andre taperne på den lokale esso-stasjonen.

ps, husk wonderbaum og neonlys. Gjerne noen klistremerker med firmalogoene til kjente trim-firmaer også. Bare det gjør jo at du får minst 50% mer hester.

:hmm:

Haha akkurat det jeg har, men kjører celica 96

Endret av rema100
Lenke til kommentar

Som flere andre hakker på her, er ikke så kult med «all show and no go.» Men som alt annet, smaken er som baken.

OP får kjøpe seg en vr6 å sette inn i bilen sin :)

Jeg foreslår derimot at vi hijacker denne tråden og gjør den om til «post filmer fra youtube med bra motorlyd» for å vise hva som er riktig.

Jeg starter:

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...