Hveding Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei. Hva er det egentlig som får en bil til å få skikkelig grom lyd. Er alt eksos anlegget eller er det ting som turbo osv ? Hva må man legge inn på en Volswagen Golf 98mod før å få grom lyd ? Mvh Patrick. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 bil med v8, og et feit rør til potte! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Den dagen en Golf fra 1998 lager grom lyd er den dagen den blir knust i pressa. Si meg, ville du puttet en agurk i buksen før du dro ut på byen for å sjekke damer? Det er akkurat like kult som en bil med liten motor man setter på deler for å få "grom" lyd. Endret 12. april 2011 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Vel, for å være litt mer seriøs her så kan du kjøpe en ny bakre lyddemper. Da vil du få en dypere lyd, dette er billig. Fåes hos de fleste som selger andre råneting. Anbefaler å ikke kjøpe det største du ser men et som passer bilen. Et med doble 3" f.eks. Personlig hadde jeg ikke giddi å brukt penger på sånt, regner med at du har en rekkefirer så det blir ikke veldig rå lyd i den uansett. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Ta av luftfilteret, om du ikke er rakafant så kjøper du et billig konfilter på biltema Det er det letteste, skal du ha mer lyd må du endre på eksosanlegget. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Når du har Golf som nærmer seg pensjonsalderen er det beste å satse på minst mulig lyd. Bråkete gamle biler er ikke gromt. Det er bare dumt. 3 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Når du har Golf som nærmer seg pensjonsalderen er det beste å satse på minst mulig lyd. Bråkete gamle biler er ikke gromt. Det er bare dumt. Du kan godt bytte om "biler" til "Golfer", inntil da kan du lese din påstand en gang til... også tenke deg litt om... And the list goes on and on... 1 Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Døh, bruk huet litt 'a. Hvis du hører påstanden "bilparken i Norge er gammel", tenker du at det er mye gamle slitne biler på veiene eller mange gamle klassikere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Alle som har grom lyd i bilen, har en slik: http://www.dinside.no/848583/gir-deg-v8-lyd-og-en-god-latter Ingen unntak. Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ta vekk bakerste lyddemper, så finner du ut størrelsen, og kjøper rør som passer (f.eks 2,5" 30% og 2,5" strakrør. Biltema selger sånne) og setter på en endepåtte. Jeg fikk utrolig sprek og grom lyd i bilen min (peugeot 306 1,6 liter). Men byttet relativt raskt tilbake til originalt da jeg ble utrolig sliten av å høre på bråket hele tiden. Mye en bil som bråker, da eldre biler ikke er så godt tettet og lyden er omtrent like mye inne i bilen, som utenfor - Stubba 1 Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Du kommer ikke lang vei med en Golf dessvere, med mindre du har VR6 med turbo. Her er eksempler på god lyd på biler: Skyline turbomotor med dumpventill: Det er deilig å høre på hver gang du kjører: http://www.youtube.com/watch?v=LzDsooJJ9QQ Japsebil med turbo og eksos: Eller amerikaner med V8 +++ og oppgradert eksos http://www.youtube.com/watch?v=_ANak8V7bo0 Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Grom motor = grom lyd. Easy as that. Lenke til kommentar
KongKebab Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Biler som går som en bøtte møkk og bråker mye er det mest tragiske jeg vet om som beveger seg på veiene... Men for all del, du kan jo bare kaste på den et billig konfilter og et "effekt"anlegg, så kanskje du får henge med de andre taperne på den lokale esso-stasjonen. ps, husk wonderbaum og neonlys. Gjerne noen klistremerker med firmalogoene til kjente trim-firmaer også. Bare det gjør jo at du får minst 50% mer hester. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Men for all del, du kan jo bare kaste på den et billig konfilter og et "effekt" defektanlegg, så kanskje du får henge med de andre taperne på den lokale esso-stasjonen. Fixed Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Biler som går som en bøtte møkk og bråker mye er det mest tragiske jeg vet om som beveger seg på veiene... Men for all del, du kan jo bare kaste på den et billig konfilter og et "effekt"anlegg, så kanskje du får henge med de andre taperne på den lokale esso-stasjonen. ps, husk wonderbaum og neonlys. Gjerne noen klistremerker med firmalogoene til kjente trim-firmaer også. Bare det gjør jo at du får minst 50% mer hester. Du virker iritert over at folk henger slik du mener.. Klistemerker osv.. Om folk trur de er tøffe slik så la de være Hva kan liksom du gjøre med det ? Så man er taper om man ikke har motor og vil ha litt lyd på bilen ? Blir man da en taper om man har en stylet bil, men en ordinal motor ? (ifølge deg.. JA) Takk for svar fra dere som er serjøse og gir svar Endret 13. april 2011 av Hveding Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 eneste som er grom lyd i er amcar med V8 med rakarøret slik som jeg har Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Blir man da en taper om man har en stylet bil, men en ordinal motor ? (ifølge deg.. JA) Jeg kan ikke svare for KongKebab, men i mine øyne kommer det jo helt an på hva slags motor som er original, da. En 1600-kubikker-Golf med knapt hundre hester kombinert med full jallastyling og tretommers rakrør er ikke mye kult, nei. En VR6 med original VW-styling og et godt effektanlegg, derimot, det har jeg overhodet ingenting i mot. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) I mine ører så er grom lyd sjeldent det du får i en bil med en gjennomsnittlig rekkefirer. Syns heller ikke det skal bråke og dure på lavt turtall, kun når man trør på pedalen Hadde skjemtes ihjel om jeg hadde kjørt rundt med søppel på hjul og en vanvittig harry lyd Endret 13. april 2011 av MongoMan Lenke til kommentar
1915 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 dette er hva man kaller gromlyd i en bil. og det er ikke noe opptulla drit som på de forbaska bilene man får kjøpt i europa og riskokere. er slik en god bil skal høres ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå