Gå til innhold

Produkterfaringstråden

Anbefalte innlegg

Dette er produkterfaringstråden. Dette er stedet for litt dypere gjennomgang av vannkjølingsrelaterte produkter - som tester og testresultater eller gjennomgang/presentasjoner.

Poenget er å skape et lite 'register' med produkter, for sammenligning, opplysning og tips. Så enten du ønsker å rose eller slakte et produkt, dette er stedet :)

Se neste post for eksempel på en slik presentasjon/test. Det er ikke meningen at denne skal være en mal, men heller et eksempel på hvordan det kan gjøres :)

Husk å legge ved nødvendig info, som hvor produktet er kjøpt, hvilken modell det er osv.

Fyr løs! :)

Innhold

Slanger fra Koolance

Endret av Wikipedersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slanger fra Koolance

Produktinfo

3/8" - Sort - €4,5

Kjøpt hos Aquatuning.

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8801_Koolance-tubing-13-10mm--3-8-ID--black.html

Bakgrunn for kjøp

I søken etter oversikt over vannkjølingsprodukter bruker jeg å kjøpe slanger av forskjellig sort fra gang til gang. Jeg kjøper også inn en kveil med masterkleer, dersom testproduktet skulle slå feil. Grunnen til at jeg valgte Koolance denne gangen, er fordi de øvrige produktene deres holder svært høy kvalitet, og ser fantastiske ut. Hadde hhåpet og trodd at slangene deres skulle holde samme standard.

post-165136-0-81633500-1302621316_thumb.jpg

Førsteintrykk, design og funksjonalitet

Så feil kan man ta. Slangene føles fra første berøring kjipe og stive ut. Det finnes lite fleksibilitet, og slangene har en stygg merking (se bildet). Fargen er dog bra, og slangene er på ingen måte gjennomsiktige.

Dette er rett og slett dårlige slanger. De er harde, og vanskelige å jobbe med. Svært slitsomt å tre dem på slangekoblingene, og minst like vanskelige å få av.

Det er vanskelig å kjøre en god test av slanger, men alt i alt vil jeg få trekke dette produktet fram som det dårligste vannkjølingsproduktet jeg noen sinne har prøvd. Det er disse produktene som får en til å miste motet, og rett og slett gi opp.

Konklusjon

Min anbefaling er å styre så langt unna slanger fra Koolance som mulig. Jeg vet ikke om alle modellene fra Koolance holder like lav kvalitet, men den typen jeg sitter med er pur møkk. Styr unna, og gå heller for Tygon, Masterkleer, Primochill eller andre gode merker.

1/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Clearflex60 (fåes på DI) har hvertfall IKKE det problemet, med mindre folk har langt større krav til bøyingsevne enn det jeg har.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217312&view=findpost&p=17202428

Ikkeno antydning til innsnevring der. Look har jeg ingen kommentar til da det interesserer meg mitt i ræva, men er ikke noe tekst på disse såvidt jeg kan se. Billige er de også, 29 kroner meteren.

Forøvrig 3/8" ID jeg har, i den grad det er relevant.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...