Gå til innhold

hjelp! Allergi mot nøtter!

Anbefalte innlegg

Hei og takk for at du leser posten min!

Jeg har hele livet mitt hatt allergi for alt mylig rart, alt fra, mat allergi, dyre allergi og pollen allergi osv osv..

Da jeg var liten var det lite at mat jeg egentlig kunne spise / drikke men etter som årene nå har gått har jeg vokst av meg en del av allergiene. Den største plagen jeg har er nøtteallergi, jeg er blitt teste hos barn og lungelege senter siden jeg var 1 mnd gammel.

For ca 1 år siden var jeg på rikshospitale og tok en blodprøve for å sjekke om jeg har allergi for nøtter, den prøven var negativ og sa utfra resultatene at jeg tålte nøtter.

Etter jeg fikk svarene på prøve reiste jeg tilbake til allergi legen min og konsulterte meg med resultatet, bare for å være på den sikre siden tok jeg en allergi test der og den gav utslag på at jeg ikkt tåler nøtter!

For en stund siden fant jeg ut at Boueno sjokoladen inneholder nougat(nøtter) og den sjokoladen har jeg spist i mange år nå, så hvis jeg tåler den, ville jeg for eksempel tålt nougat på brødskiva og lignende?

kjøpte løsvekt godteri for noen uker siden og da fikk jeg nøtteplager i halsen så må ha hvert nøtte sporer i løsvekten. Er skikkelig forvirret.

Takker på forhånd for hjelpende svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...