trapp Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Heisann. Jeg har en spill-pc som begynner å bli litt gammel. Hovedkort: MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939 Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 PSU (nylig byttet, da den gamle sluttet å fungere): Corsair TX 650W PSU Nåværende skjermkort: Gainward GeForce 7800GT 512MB GDDR3 Jeg tenkte å forsøke å oppgradere den litt istedenfor å kjøpe ny, og tror vel at spill ytelsen skal bli ganske mye bedre av å bytte ut skjermkortet. Jeg ser derimot at alle nye grafikkkort krever "PCI Express 2.0 x16", mens mitt hovedkort kun har "PCI Express x16". Er dette et hinder? Isåfall, noen tips til gode skjermkort (som fremdeles er i salg) som passer hovedkortet mitt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Du kan fint kjøpe et PCIe 2.0 skjermkort, men det vil max. yte så godt som PCIe 1.0 tillater det. Kan jeg få spøre hvilket budsjett du har? Du kan få en ganske kurant oppgradering av nesten hele PCe (HK, CPU, RAM, GPU) til 3000-3500. Vil tro at det resten av bygget ditt vil bli en flaskehals så fort du ser på skjermkort til rundt 1000-lappen uansett. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Heisann Ville nok vurdert en større oppgradering av PCen når du først setter igang ettersom komponentene du har er såpass utdattert. Koster noen kroner, men kjøper du riktig komponenter har du knallPC i mange år fremover. Behold harddisk/dvdrom (dersom disse er sata?), samt kabinett og strømforsyning så kjøper du resten nytt: Fra MPX.no Hovedkort: MSI P67A-C43, Socket-1155 Prosessor: Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K Ram: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 Skjermkort: ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Totalt: 4.533,00 For å gi en liten pekepinn på ytelsesforskjell på prosessorene: AMD Athlon X2 4600+ vs Intel i5 2500K Test av skjermkortet: her. Bare å plinge på om du lurer på no eller om du velger å oppgradere og vil ha med en på å bygge. -LP Lenke til kommentar
trapp Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Hei på deg LP Disken er sata ja. Tenkte jeg like godt burde ringt deg ja, og ender nok opp med det. Trenger plenty hjelp til bygging om jeg velger denne løsningen . Vi prates! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå