CrazyDog Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Galaxy i9000 mobiltelefon med Tele2-abonnement. Denne telefonen skal synkroniseres med en Exchange-server (kalender og e-post). For at 3g skal fungere på Tele2 sitt nett, må roaming være påslått på mobiltelefonen (Tele2 har tydeligvis servere i Sverige, og man får ikke nettforbindelse hvis man slår av roaming). Problemet er at jeg ikke kan få satt opp telefonen til å synkronisere, hverken med push eller faste intervaller, når den er på roaming. Er det noen som vet hvordan jeg kan få satt opp automatisk synkronisering på denne telefonen når roaming er på? Lenke til kommentar
Tele2 Kundeservice Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung Galaxy i9000 mobiltelefon med Tele2-abonnement. Denne telefonen skal synkroniseres med en Exchange-server (kalender og e-post). For at 3g skal fungere på Tele2 sitt nett, må roaming være påslått på mobiltelefonen (Tele2 har tydeligvis servere i Sverige, og man får ikke nettforbindelse hvis man slår av roaming). Problemet er at jeg ikke kan få satt opp telefonen til å synkronisere, hverken med push eller faste intervaller, når den er på roaming. Er det noen som vet hvordan jeg kan få satt opp automatisk synkronisering på denne telefonen når roaming er på? Hei CrazyDog, jeg har vært i kontakt med Samsung support, og det skulle ikke være noe problem å synkronisere din telefon selv når den roamer. Vil anbefale deg å kontakte Samsung kundeservice for informasjon om hvordan du konfigurerer dette på din telefon. http://www.samsung.com/no/info/contactus.html Mvh Henrik Lindblom Kundebehandler Tele2 Kundeservice Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Kanskje du ikke har tillatt synkronisering mot Exchange ActiveSync serveren ved roaming? Det er en serverinnstilling... Tilfeldig kilde (Exchange Server 2007) Lenke til kommentar
CrazyDog Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Det virker som om mrEspen har rett. Exchange-serveren hos min arbeidsgiver tillater ikke synkronisering med roaming, og siden serverdriften er outsourcet, har jeg liten mulighet til å påvirke en endring. Får heller bytte til en annen mobiloperatør som ikke krever dataroaming påslått når man er i Norge (det blir uansett en fordel siden jeg reiser mye til utlandet og vil slippe å manuelt deaktivere datatrafikk hver gang jeg reiser). Chess here I come (back)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå