Gå til innhold

Noen som jobber i Posten? Spm om pakkesporing og henting


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en pakke:

4. Varsel er sendt mottaker på SMS til (...) 11.04.2011 17:32

3. Sendingen er ankommet Helsikke postkontor 11.04.2011 16:20 666 HELSIKKE

2. Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 11.04.2011 07:54 0024 OSLO

1. Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 11.04.2011 07:54 0024 OSLO

 

Jeg fikk ikke SMS før 1732, men ser i loggen at pakken ankom postkontoret kl 16:20.

Jeg var innom postkontoret kl 16:50, men da sa de at pakken ikke var kommet.

 

Hvorfor sa de det?

Er det vanskelig å hente pakker før man har fått hentelapp/melding?

Må det en god del velvilje til for at en ansatt skal lete etter pakken "før tiden"?

Endret av Stoltenberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en pakke:

4. Varsel er sendt mottaker på SMS til (...) 11.04.2011 17:32

3. Sendingen er ankommet Helsikke postkontor 11.04.2011 16:20 666 HELSIKKE

2. Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 11.04.2011 07:54 0024 OSLO

1. Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 11.04.2011 07:54 0024 OSLO

 

Jeg fikk ikke SMS før 1732, men ser i loggen at pakken ankom postkontoret kl 16:20.

Jeg var innom postkontoret kl 16:50, men da sa de at pakken ikke var kommet.

 

Hvorfor sa de det?

Er det vanskelig å hente pakker før man har fått hentelapp/melding?

Må det en god del velvilje til for at en ansatt skal lete etter pakken "før tiden"?

 

Når jeg henter pakker, sjekker jeg posten (pakkesporing om pakken ligger på nærmeste postsentral ca. klokken 10 på morgenen. Så vet jeg når pakkene ankommer mitt lokale postkontor, klokken 3. Jeg drar dit klokken 4 og får de ansatte til å gå på lagret og hente pakken som har kommet. :) De er veldig treige, og det kan ta opptil par døgn før de scanner pakkene fra lagret.

 

Edit: Da har jeg ikke med meg noe som helst, annet enn penger og legitimasjon. Trenger ikke noe hentelapp. :)

Endret av umarex
Lenke til kommentar

Hvorfor sa de det?

Er det vanskelig å hente pakker før man har fått hentelapp/melding?

Må det en god del velvilje til for at en ansatt skal lete etter pakken "før tiden"?

Problemet med at pakken er registrert ankommet 1620, og SMS/pakkesporing oppdatert 1732 er antakelig at Posten bruker noen håndholdte strekkodeskannere, som først kommuniserer med nettverket når denne settes tilbake i en holder/leser. M.a.o, pakken ble "skutt" klokka 1620, men først oppdatert i pakkesporingsnettverket når leseren ble "tømt" klokka ca. 1732. Vedkommende som sa pakken ikke var kommet sjekket dette ut fra pakkesporinga på nett, hvor pakken da ikke var registrert mottatt.

 

Bare du har sporingsnummeret, så er det ikke noe problem å hente pakke uten lappen. Har du ikke nummeret heller, så blir det leting på måfå (aner ikke hvordan de sorterer) i hyllene for de postansatte. Jo større postkontor, jo verre, sikkert.

Lenke til kommentar

Du kan ikke hente pakken før den er innregistrert. Ganske enkelt.

Men den var jo registrert som ankommet kl 1620.. Er den ikke innregistrert da?

 

Problemet med at pakken er registrert ankommet 1620, og SMS/pakkesporing oppdatert 1732 er antakelig at Posten bruker noen håndholdte strekkodeskannere, som først kommuniserer med nettverket når denne settes tilbake i en holder/leser. M.a.o, pakken ble "skutt" klokka 1620, men først oppdatert i pakkesporingsnettverket når leseren ble "tømt" klokka ca. 1732. Vedkommende som sa pakken ikke var kommet sjekket dette ut fra pakkesporinga på nett, hvor pakken da ikke var registrert mottatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bestilte en pakke:

4. Varsel er sendt mottaker på SMS til (...) 11.04.2011 17:32

3. Sendingen er ankommet Helsikke postkontor 11.04.2011 16:20 666 HELSIKKE

2. Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 11.04.2011 07:54 0024 OSLO

1. Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 11.04.2011 07:54 0024 OSLO

 

Jeg fikk ikke SMS før 1732, men ser i loggen at pakken ankom postkontoret kl 16:20.

Jeg var innom postkontoret kl 16:50, men da sa de at pakken ikke var kommet.

 

Hvorfor sa de det?

Er det vanskelig å hente pakker før man har fått hentelapp/melding?

Må det en god del velvilje til for at en ansatt skal lete etter pakken "før tiden"?

Jeg jobber i post i butikk og kan bekrefte det de skriver over. Vi bruker håndholdte scannere som synkroniseres via dock.

 

Det skal ikke være no problem å hente en pakke før du har fått hentemelding. Siden jeg selv jobber med mitt lokale Post-i-butikk kontor så henter jeg oftest pakken dagen før hentemeldingen kommer. I teorien skal disse komme samtidig, men det er av og til at pakken kommer en dag før eller etter hentemeldingen. Når du får SMS så skal det være 100% sikkert at pakken er på postkontoret ditt.

 

Har du sporingsnummer på pakken er vi veldig behjelpelig. Om du da gir litt ekstra informasjon om at du feks har sporet den selv, hvordan den ser ut og hvem den er fra(inn/utland, privat/bedrift), så skal det ikke være vanskelig å finne den rette pakken selv uten at den er registrert i systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...