Lachrymol Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg var innleid som rådgiver i et møte i dag av min tidligere arbeidsgiver. Selve møtet varte i fem timer, men med flyreise og venting har hele greia tatt 14 timer (fra jeg dro hjemmefra til jeg var tilbake) Er det vanlig å fakturere timeprisen sin for all denne tiden? På den ene siden har jeg jo "kastet" bort tid jeg kunne brukt på å få annnen inntekt, men samtidig har jeg jo ikke akkurat gitt noe verdi tilbake for pengene? Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg ville ha fakturert all medgått tid. --- BalleB Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Er ikke noe norm på dette, dette avhenger av avtalen man har med kunden. På konsulentoppdrag jeg har vært på så har jeg sette disse tre forskjellige modellene: 1. Fakturere reise time-for time 2. Fakturere reise med 50% rabatt 3. Ikke fakturere reisetid For enkeltoppdrag som du beskriver der så ville jeg si at 1. er rimelig, men du må passe på å få slikt inn i kontrakten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå