AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Misforstå meg rett, jeg har tro på at prisene vil gå oppover, men det vil skje i bølger. Mange store bobler og store "krakk" underveis. 1 Bitcoin kan fort bli verdsatt til både 150 000 kr og 1 500 000 kr om noen år. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Skal prisen på bitcoin gå såpass høyt må det nok være en verdenskatastrofe eller lignende. Bitcoin har fremdeles mange drawbacks fra vanlige penger. Mye av grunnen til prisstigning er at ikke så mange selger sine bitcoins. Skulle noen som eier 100 000+ bitcoins velge å dumpe de vil prisen synke fort. 150 000 kr er bare 4-5 ganger dagens nivå. Det tror jeg vi vil se innen tre år, kanskje før. Selv da vil Bitcoin være verdt veldig lite sammenlignet med store selskaper og økonomier i verden. Du trenger ingen verdenskatastrofe. Du trenger bare at folk innser at Bitcoin er bedre penger. Hvilke drawbacks er det du mener Bitcoin har i forhold til dollaren? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Nå tenkte jeg 1.5 mill dog. Drawbacks er mange. Foreksempel kan du ikke returnere penger på en god måte, finnes ingen "chargeback". Fees er fremdeles høye, valutaen er veldig ustabil, den er ikke anonym, den er en teknologi som i seg selv kan ha sårbarheter. Det er også temmelig vanskelig å sikre bitcoins, helst bør man gå helt offline. Det tar fremdeles ganske lang tid å konfirmere transaksjoner, der man kan gå i butikken og handle enda raskere. Men klar bitcoin har mange fordeler også. Den er andre måter mer anonym, det er enklere å overføre tvers land, det er raskere enn bankoverføringer osv. Jeg vil påstå at bitcoin vil ha sitt bruk og leve videre med det, men aldri bli 100% mainstream som det annen valuta er. Endret 17. august 2017 av PgUp 1 Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Får såg mangen på Bitcoin som noe ulovlig og et eksperiment. Nå med mye ny informasjon og mye teknologi tror jeg ilke vi får mange 80% fall med mindre noen pøser inn mye coins eller noe stort ellers skjer i verden. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Drawbacks er mange. Foreksempel kan du ikke returnere penger på en god måte, finnes ingen "chargeback". Fees er fremdeles høye, valutaen er veldig ustabil, den er ikke anonym, den er en teknologi som i seg selv kan ha sårbarheter. Det er også temmelig vanskelig å sikre bitcoins, helst bør man gå helt offline. Det tar fremdeles ganske lang tid å konfirmere transaksjoner, der man kan gå i butikken og handle enda raskere. Men klar bitcoin har mange fordeler også. Den er andre måter mer anonym, det er enklere å overføre tvers land, det er raskere enn bankoverføringer osv. Jeg vil påstå at bitcoin vil ha sitt bruk og leve videre med det, men aldri bli 100% mainstream som det annen valuta er. Er det ikke bare å sende dem tilbake? Fees blir lavere fremover. Men fees er mye større for overføringer med penger til utlandet. Et par dollar for en stor overføring til Madagaskar er ikke mye. Men de vil som sagt bli lavere. Kanskje allerede neste uke. Valutaen er ustabil fordi den er ny. Den er ikke anonym, men dette er ikke nødvendigvis negativt. Det er ikke vanskelig å sikre bitcoins, men man må gjøre en effort. Det er heller ikke helt problemfritt å sikre dollar. Det vet alle som har studert historie. Vi får se hva fremtiden bringer. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Drawbacks er mange. Foreksempel kan du ikke returnere penger på en god måte, finnes ingen "chargeback". Fees er fremdeles høye, valutaen er veldig ustabil, den er ikke anonym, den er en teknologi som i seg selv kan ha sårbarheter. Det er også temmelig vanskelig å sikre bitcoins, helst bør man gå helt offline. Det tar fremdeles ganske lang tid å konfirmere transaksjoner, der man kan gå i butikken og handle enda raskere. Men klar bitcoin har mange fordeler også. Den er andre måter mer anonym, det er enklere å overføre tvers land, det er raskere enn bankoverføringer osv. Jeg vil påstå at bitcoin vil ha sitt bruk og leve videre med det, men aldri bli 100% mainstream som det annen valuta er. Er det ikke bare å sende dem tilbake? Fees blir lavere fremover. Men fees er mye større for overføringer med penger til utlandet. Et par dollar for en stor overføring til Madagaskar er ikke mye. Men de vil som sagt bli lavere. Kanskje allerede neste uke. Valutaen er ustabil fordi den er ny. Den er ikke anonym, men dette er ikke nødvendigvis negativt. Det er ikke vanskelig å sikre bitcoins, men man må gjøre en effort. Det er heller ikke helt problemfritt å sikre dollar. Det vet alle som har studert historie. Vi får se hva fremtiden bringer. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 1. Ikke hvis du kjøper noe og ikke får varen, rett og slett blir lurt. Da kan man ikke ta chargebacks som med kredittkort. 2. Hvis du skal kjøpe noe for et par kr er fees litt vel høye. Men dette er jo noe som kan løses på lang sikt ja. 3. Har jo eksistert i 8 år nå uten tegn på å stabilisere seg. Gjør den det er det jo flott, men så lenge den ikke er det er det et stort minus. 4. Å lage en offline wallet kan man ikke forvente bestemor på 70 greier med det første. Putte pengene i banken som er forsikret derimot. 5.Yupp. Bare litt unødvendig å spekulere for optimistisk også. Folk har sagt at "dette er året bitcoin eksploderer" i mange år nå. Nå ser det jo ut som det er en opptur, som er veldig flott for oss som eier bitcoins. Endret 17. august 2017 av PgUp Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Økonomiekspert har råd til dere som eventuelt vurderer å kjøpe Bitcoin. http://pluss.vg.no/2017/08/17/2905/2905_24117574 Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Den vokser fortsatt. Å tro at noe kan gå fra ingenting til å bli en stabil verdensvaluta på åtte år er å tro på julenissen. Bitcoin er ikke for bestemor, men for unge folk. Etter hvert vil det bli mer brukervennlig også. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 (endret) Økonomiekspert har råd til dere som eventuelt vurderer å kjøpe Bitcoin. http://pluss.vg.no/2017/08/17/2905/2905_24117574 Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 VG+..... Fikk lyst å lese, men det kan man jo ikke uten abonnement. Nå som VG har kjøpt Tek kunne jeg tenkt meg at vi med Ekstra også fikk tilgang til VG+. Det er lett å være etterpåklok. Jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt Bitcoins for flere år siden. Alt jeg kan håpe på nå er at økningen fortsetter en stund til. Jeg kommer ikke til å investere i ett stort beløp, men noen tusen kroner. Hvis jeg er heldig kanskje jeg kan doble investeringen. Endret 17. august 2017 av DJViking Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Økonomiekspert har råd til dere som eventuelt vurderer å kjøpe Bitcoin. http://pluss.vg.no/2017/08/17/2905/2905_24117574 Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 VG+..... Fikk lyst å lese, men det kan man jo ikke uten abonnement. Nå som VG har kjøpt Tek kunne jeg tenkt meg at vi med Ekstra også fikk tilgang til VG+. Det er lett å være etterpåklok. Jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt Bitcoins for flere år siden. Alt jeg kan håpe på nå er at økningen fortsetter en stund til. Jeg kommer ikke til å investere i ett stort beløp, men noen tusen kroner. Hvis jeg er heldig kanskje jeg kan doble investeringen. Hvis Bitcoin blir en suksess vil noen tusen lett bli til noen hundre tusen, eller kanskje til og med noen millioner. Bitcoin er veldig veldig veldig lite enn så lenge. Hvis alle bitcoins i verden skal fordeles likt på alle mennesker i hele verden så blir det bare 0,002 BTC på hver. Kjøper du for 10 000 i dag har du 150 ganger mer enn gjennomsnittspersonen. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 (endret) Til info, han her går så vidt jeg har forstått for å være troverdig i miljøet? Nytt2017-08-18: Kan den som betalte 1 million kroner for berre 4.661657 BTC på BitcoinsNorway måndag den 15. august klokka 11:50:12 ta kontakt med meg snarast? Eg har prov på at BitcoinsNorway svindlar deg, og eg er i ferd med å melde saka til politiet. http://www.bitmynt.no Endret 18. august 2017 av MemorX Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Jeg, Bitmynt er veldig troverdig. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Bitcoin-her-skapes-en-ny-valuta Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Svart dag for Bitcoin. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Svart dag for Bitcoin. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Hvordan da? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Svart dag for Bitcoin. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Hvordan da? Prisen falt under 4000. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 19. august 2017 Del Skrevet 19. august 2017 Lol. Svart dag var da å ta svært hardt i, både med tanke på den siste tidens heftige prisøkning og det faktum at dette tross alt er krypto og ikke NASDAQ. Lenke til kommentar
Henrik.H Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hva slags wallet vil dere anbefale for en som kun har tilgang til iOS-basert hardware? Foreløpig gjelder det BTC/ETH/LTC Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Få 200 000 kr gratis! For noen år siden kunne man gå til denne siden og få tilsendt 5 Bitcoin. Dette var for å gjøre folk nysgjerrige og begynne ålese om og ta i bruk Bitcoin. I dag er disse pengene verdt nesten 200 000 kr. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Er Bitcoin Cash noe å satse på? Den ligger nå på ca. 5000kr/BCH. Hvis den vil øke like mye som Bitcoin XBT så vil det være en god investering. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Er Bitcoin Cash noe å satse på? Den ligger nå på ca. 5000kr/BCH. Hvis den vil øke like mye som Bitcoin XBT så vil det være en god investering. På kort sikt kan den øke mer enn Bitcoin, men på lang sikt tror jeg markedet foretrekker originalen. Det virker som BCH forsøker å kuppe merkevaren Bitcoin. Kunne de ikke bare laget sin egen coin i stedet for å forke? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå