VRK18 Skrevet 29. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 29. juni 2017 Hva mener dere må til for at Bitcoin og andre kryptovalutaer skal bli mainstream? Jeg mener brukervennligheten må forbedres mange hakk. Det er uakseptabelt at vanlige folk må sette seg inn i private keys, addresser, backup, cold storage og andre ting. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 30. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 30. juni 2017 For ikke å snakke om gamle folk som må sette seg inn i PC, internett, nettbank, BankID og andre ting. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2017 Hvis Bitcoin blir mye verdt en dag, kan man flytte komma slik at man kan sende 1 Bitcoin i stedet for å sende 0,00000001 Bitcoin? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2017 Nei. I så fall veldig korttenkt av de som laget Bitcoin. De burde planlagt for at det skulle bli en stor valuta. Da må man ma mye mer enn 21 millioner mynter. Ingen kommer vel til å klare å forholde seg til picobitcoin? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2017 Nei. I så fall veldig korttenkt av de som laget Bitcoin. De burde planlagt for at det skulle bli en stor valuta. Da må man ma mye mer enn 21 millioner mynter. Ingen kommer vel til å klare å forholde seg til picobitcoin? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Satoshi er minste unit og brukes allerede for å beskrive handel med altcoins. Så ikke noe problem der. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2017 Nei. I så fall veldig korttenkt av de som laget Bitcoin. De burde planlagt for at det skulle bli en stor valuta. Da må man ma mye mer enn 21 millioner mynter. Ingen kommer vel til å klare å forholde seg til picobitcoin? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 It's a feature, not a bug. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2017 Nei. I så fall veldig korttenkt av de som laget Bitcoin. De burde planlagt for at det skulle bli en stor valuta. Da må man ma mye mer enn 21 millioner mynter. Ingen kommer vel til å klare å forholde seg til picobitcoin? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Satoshi er minste unit og brukes allerede for å beskrive handel med altcoins. Så ikke noe problem der. Problemet er at uniten står langt bak komma. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 19. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2017 Det er snakk om at Bitcoin kan bli splittet i to, men at én av bitcoinene kan dø ut. Hva skal til for at en av dem dør ut? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 19. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2017 Det har vært snakk om hard fork en stund nå, men det virker stadig mindre sannsynlig at dette kommer til å skje. For at en kryptocurrency skal "dø ut" er det nok at den blir mindre populær og at verdien synker helt til den når null. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 19. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2017 Tror det var snakk om at den kunne dø ut i løpet av kort tid (dager eller uker). Det er vel ikke veldig sannsynlig at prisen synker til null som følge av ren tilbud og etterspørsel? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 19. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 19. juli 2017 Lol, dette er krypto. Currencies går opp og ned 1000-vis av prosent på kort tid på rykter og ren spekulasjon uten at det heves mange øyenbryn. Det tekniske bak forks skjønner jeg meg ikke helt på, men det låter vel logisk at to nærmest identiske coins ikke kan leve sammen i beste velgående, spesielt når bare den ene av disse er støttet av utviklerne. Dersom den ene Bitcoin-varianten ikke blir støttet av børsene vil den ikke kunne handles og ei heller ha noen verdi. Det vil også være svært dårlig PR blant folk flest om en valuta plutselig skulle dele seg i to, dårlig PR leder til verditap. Jeg antar noen fikk kalde føtter og ombestemte seg, så de fortsetter å følge utviklerne fremfor å risikere å tape alt. Som sagt er jeg ikke helt inne på det tekniske så kanskje noen andre kan utfylle --- jeg er bare vant med at krypto stiger og synker mer i verdi hver eneste time enn det tradisjonelle aksjemarkedet gjør på et år, så ingenting overrasker meg lengre. Men, det vil bare gå noen dager (eller uker?) før det er helt avgjort hvorvidt BTC vil forkes. Foreløpig ser det ut til at det ikke blir noen fork, så forslaget om BTU vil nok dø ut. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Lol, dette er krypto. Currencies går opp og ned 1000-vis av prosent på kort tid på rykter og ren spekulasjon uten at det heves mange øyenbryn. Det tekniske bak forks skjønner jeg meg ikke helt på, men det låter vel logisk at to nærmest identiske coins ikke kan leve sammen i beste velgående, spesielt når bare den ene av disse er støttet av utviklerne. Dersom den ene Bitcoin-varianten ikke blir støttet av børsene vil den ikke kunne handles og ei heller ha noen verdi. Det vil også være svært dårlig PR blant folk flest om en valuta plutselig skulle dele seg i to, dårlig PR leder til verditap. Jeg antar noen fikk kalde føtter og ombestemte seg, så de fortsetter å følge utviklerne fremfor å risikere å tape alt. Som sagt er jeg ikke helt inne på det tekniske så kanskje noen andre kan utfylle --- jeg er bare vant med at krypto stiger og synker mer i verdi hver eneste time enn det tradisjonelle aksjemarkedet gjør på et år, så ingenting overrasker meg lengre. Men, det vil bare gå noen dager (eller uker?) før det er helt avgjort hvorvidt BTC vil forkes. Foreløpig ser det ut til at det ikke blir noen fork, så forslaget om BTU vil nok dø ut. Tror du vi kan vente oss en kraftig prisvekst dersom vi unngår fork, eller tror du vi allerede har nådd the point of no return, og at bear market er confirmed? Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Segwit2x er per idag 92% støttet av miners. 1 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Tror du vi kan vente oss en kraftig prisvekst dersom vi unngår fork, eller tror du vi allerede har nådd the point of no return, og at bear market er confirmed? Det spiller ingen rolle hva jeg tror. Ingen klarer å spå krypto. Men, jeg tror på et fortsatt ekstremt volatilt marked i all overskuelig framtid, og at i alle fall BTC og ETH på sikt skal vokse videre og det ganske mye (har troa). Jeg har ikke investert mer i krypto enn jeg har råd til å tape, og planlegger å HODLe i årene som kommer. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Kan være lurt å tenke kortsiktig i tillegg til langsiktig. Selge på topp og kjøpe på bunn. Så får man mer å HODLe. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Hva mener dere må til for at Bitcoin og andre kryptovalutaer skal bli mainstream? Jeg mener brukervennligheten må forbedres mange hakk. Det er uakseptabelt at vanlige folk må sette seg inn i private keys, addresser, backup, cold storage og andre ting. No way. Dette skal ikke fordummes som alt annet. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Hva mener dere må til for at Bitcoin og andre kryptovalutaer skal bli mainstream? Jeg mener brukervennligheten må forbedres mange hakk. Det er uakseptabelt at vanlige folk må sette seg inn i private keys, addresser, backup, cold storage og andre ting. No way. Dette skal ikke fordummes som alt annet. Da kan man fort gå i myspace-fellen. Det må være enkelt å bruke, hvis ikke vil massene velge konkurrerende valutaer. Dash er et eksempel på en valuta som satser på brukervennlighet. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Kan være lurt å tenke kortsiktig i tillegg til langsiktig. Selge på topp og kjøpe på bunn. Så får man mer å HODLe. Anonymous poster hash: 8a2d9...f66 I teorien, ja helt klart. Men den grafen som viser verdien gå opp og ned er live, lykke til å treffe bra. Det er svært mange som brenner seg, og HODLing har vist seg å være en ganske god strategi... Og det er i motsetning til dayttrading ikke krevende. Når det gjelder brukervennlighet er jo krypto ikke akkurat brukerfiendlig. Ikke alle må sette seg inn i cold storage, mining, papirwallets og så videre. Vanlige dødelige trenger ikke hvelv til å lagre gull i eller hemmelige kontoer i Sveits heller. Blockchain-teknologien er heller ikke så komplisert sammenlignet med hvordan FIAT og banksystemet fungerer... Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. juli 2017 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2017 Spørsmålet er om oppgangen vi ser i dag er en naturlig bounce i et bear market (return to "normal"), eller om vi faktisk er på vei mot nye høyder igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå