Gå til innhold

Bitcoin: En digital, anonym, uregulert og desentralisert valuta

Warz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Mt.Gox vært nede den siste timen, eller ser det bare slik ut i grafene?

Det er mulig at noen prøver å overbelaste Mt.Gox for å stimulere markedet, men dette er isåfall noe de vil være i stand til å spore opp i ettertid. Selv om de skulle sirkulere bitcoins mye så har Mt.Gox identiteten til alle som handler der, og kan fint filtrere ut de transaksjonene som selger/kjøper på bestemte tidspunkter, og deretter spore hvor bitcoins kommer fra. Så vidt jeg forstår har mange registreringer og transaksjoner ligget i kø til godkjenning, så de kan absolutt luke ut de aller verste om de ønsker.

Jeg er temmelig sikker på at Mt.Gox selv forsøker å stimulere markedet. De kan sette begrensninger for hvor mange transaksjoner som går gjennom, men i tillegg er det noe som er langt mer mistenkelig. Av 11 mill bitcoins i markedet har nær 4 mill vært i sirkulasjon i Mt.Gox bare den siste måneden (så vidt jeg kan se). Jeg synes det er helt usannsynlig at så mange bitcoins skal sirkulere så raskt med slike priser, så noe sier meg at Mt.Gox er aktivt inne og stimulerer budrundene (noe som er ulovlig i vanlige auksjonshus), siden et høyt antall bitcoins åpenbart må sirkulere i høyt tempo ut og inn der flere ganger i måneden.

Lenke til kommentar

noe sier meg at Mt.Gox er aktivt inne og stimulerer budrundene (noe som er ulovlig i vanlige auksjonshus), siden et høyt antall bitcoins åpenbart må sirkulere i høyt tempo ut og inn der flere ganger i måneden.

Siden Mt. Gox tjener penger på dette, er det nok ganske sannsynlig ja. Men det er jo ikke noe man kan gjöre med det.

Lenke til kommentar

Bitcoin var tiltekt skulle brukes som en stabil valuta som ingen myndigheter skulle få manipulere, men det har vist seg at Bitcoin er langt mer manipulerbar i mangel på regulering og kontroll. Klart det finnes mange politikere som ikke alltid har nasjonens beste i tenkene, er korrupte og slu, og driver mye med lobbyvirksomhet (*host*obama*kremt*), men hvorfor skulle vi tro at uregulerte privatpersoner skal være mindre kyniske? Selv om f.eks. 95% av alle bitcoin-brukere er samvittighetsfulle, så kan noen få lage mye trøbbel for økonomien.

Lenke til kommentar

Bitcoin var tiltekt skulle brukes som en stabil valuta som ingen myndigheter skulle få manipulere, men det har vist seg at Bitcoin er langt mer manipulerbar i mangel på regulering og kontroll. Klart det finnes mange politikere som ikke alltid har nasjonens beste i tenkene, er korrupte og slu, og driver mye med lobbyvirksomhet (*host*obama*kremt*), men hvorfor skulle vi tro at uregulerte privatpersoner skal være mindre kyniske? Selv om f.eks. 95% av alle bitcoin-brukere er samvittighetsfulle, så kan noen få lage mye trøbbel for økonomien.

Det er opp til brukerne og ta fra Mt. GoX sin 80% eierandel i Bitcoins markedet. Det er ikke Bitcoin sin feil. Og bitcoins har alltid vist seg og være sårbart for supermakter, slik som at hvis en kilde får 51% av hashkraften til nettverket vil den kunne manipulere blockchains.

Lenke til kommentar

Har Mt.Gox vært nede den siste timen, eller ser det bare slik ut i grafene?

Orders will not be accepted for the moment as we need to upgrade our database to accommodate the trading volume. However, you may still cancel your pending and open orders. Trading will resume at 11.00 am JST. Our apologies for the inconvenience caused and thank you for your patience while we work to resolve this issue.

https://support.mtgox.com/entries/21519569-Market-Cooldown-for-12-hours

Lenke til kommentar

Det er opp til brukerne og ta fra Mt. GoX sin 80% eierandel i Bitcoins markedet. Det er ikke Bitcoin sin feil. Og bitcoins har alltid vist seg og være sårbart for supermakter, slik som at hvis en kilde får 51% av hashkraften til nettverket vil den kunne manipulere blockchains.

Det finnes ikke noen regulering, og brukerne vil flokke dit alle andre brukere er. Samtidig, siden det ikke finnes noen reguleringer, så er Bitcoins ekstremt sårbar for spekulanter.

Når du samler en stor majoritet av vanlige brukere sammen med spekulanter, er resultatet gitt.

Jeg kan forstå at det blant den "yngre garde" på internett er lett å tro at Bitcoins er noe helt nytt og unikt, og at man derfor har vanskelig for å se hvor det kommer til å ende, men Bitcoins er langt fra det förste forsöket på internettvaluta, og så langt ser det dessverre ikke ut til at det kommer til å gå noe bedre enn tidligere forsök.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen regulering, og brukerne vil flokke dit alle andre brukere er. Samtidig, siden det ikke finnes noen reguleringer, så er Bitcoins ekstremt sårbar for spekulanter.

Når du samler en stor majoritet av vanlige brukere sammen med spekulanter, er resultatet gitt.

Jeg kan forstå at det blant den "yngre garde" på internett er lett å tro at Bitcoins er noe helt nytt og unikt, og at man derfor har vanskelig for å se hvor det kommer til å ende, men Bitcoins er langt fra det förste forsöket på internettvaluta, og så langt ser det dessverre ikke ut til at det kommer til å gå noe bedre enn tidligere forsök.

Du trenger ikke være gammel for å ha høt om eGold.. Uten at jeg ser det relevanse til BitCoin sin stabilitet. og hvordan det vil ende.

Og jo, BitCoins er fortsatt veldig nytt.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Hvis bitcoin skal bli det som det burde være så bør ingen aksjonshus ha dominans og handlingen robust nok til at brukere ikke får manipulert heller. (vi får se om det skjer i vår levetid...)

For å få til dette trengs det reguleringer, og da er jo ikke Bitcoin det som det skal være.

Du trenger ikke være gammel for å ha høt om eGold.. Uten at jeg ser det relevanse til BitCoin sin stabilitet. og hvordan det vil ende.

Og jo, BitCoins er fortsatt veldig nytt.

Bitcoins er gammelt nok til at det burde være stabilt nå. At man har en nedgang på rundt 70% på 2 dager, samtidig som man har et tilnærmet monopol på trading viser at Bitcoins allerede har feilet om man skal ta utgangspunkt i hva ideen bak var.

Bitcoins er per i dag et leketøy for spekulanter, og det er ikke noe som tyder på at det kommer til å bli noe annet. Etter en viss tid som leketøy for spekulanter og en enkel metode for kriminelle å hvitvaske penger, så kommer Bitcoins til å forsvinne.

https://mtgox.com/pr...e_20130411.html Her er en forklaring på hva som har skjedd de siste dagene.

Om Bitcoinsbrukere godtar en så dårlig forklaring er valutaen allerede så godt som død.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Noen interessante momenter å betrakte:

- Mt.Gox går ned når kursen stuper

- Mt.Gox har omsatt nær 4 mill BTC den siste måneden (av 11 mill i markedet), alle transaksjoner utenom auksjonshus telles ikke. Det er veldig usannsynlig at 36% av bitcoins har blitt solgt den siste måneden, så all fornuft tilsier at noen prøver å stimulere markedet gjennom budrunder.

- Hvis dette stemmer, så er det noen veldig få som sitter på svært store andeler av bitcoins, og mange som har svært små mengder som gjør mange transaksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...