FredrikUG92 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Er nysgjerrig jeg. Hvordan har det gått Warz? Har du blitt rik enda? Hvis du ikke har solgt deg ut av bitcoins må du ha hatt stor profitt på dette. Jeg føler på en måte at det er mye risiko å ta her, men samtidig vet jeg ikke om jeg tør å ta sjansen på å IKKE satse på dette. Hadde jeg satset f.eks så lite som 10.000 kr fra begynnelsen av hadde jeg vel hatt 6-7 millioner nå? Veldig spennende å se hvordan dette utvikler seg. Endret 1. april 2013 av FredrikUG92 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 ^ Warz, hvis summen stemmer, du henger ikke tilfeldigvis på 4chan /g/? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg hørte "Buttcoins" sank i verdi nå? Eller har det snudd? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Ligger fortsatt på 93.5 USD. Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ligger nå på 811.8 NOK pr BC, eller 139.9 usd pr Kjøpte 9 bitcoins 2-3 mnd siden (170pr), nesten 6000kr i profitt idag. Ler litt av alle de som spådde et stort krakk tidligere i denne posten Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Du kan fortsatt ikke utelukke krakk? Og har du solgt og casha inn eller skal du fortsette og vente? Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Du kan fortsatt ikke utelukke krakk? Og har du solgt og casha inn eller skal du fortsette og vente? Det er helt sant, krakk kan man ikke utelukke. På den annen side så har bitcoinen vokst 300kr siden fredag(ca) og grunnen til det er jo fordi flere og flere bedrifter vil ta betalt med BC istedenfor andre valutaer. Med en gang MEGA begynte å akseptere bitcoins begynte verdien å stige endel fortere enn den gjorde før. Jeg skal hvertfall ikke cashe inn enda, med tanke på det ikke gjør så mye å tape de usle 1700 kronene jeg "invisterte" (egentlig bare rester fra andre bc betalinger). Det kom forresten et pittelite "krakk" idag da BC droppet fra 840 til 750, men er i skrivende stund på 822, so no biggie Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det kom forresten et pittelite "krakk" idag da BC droppet fra 840 til 750, men er i skrivende stund på 822, so no biggie Det var en ganske stor endring i verdi på Bitcoin over en kort periode. Som igjen viser at Bitcoin enda ikke er moden nok. Og det er verdt å minne på hvor lite som skal til, fra 2011: The Bitcoin community faced another crisis on Sunday afternoon as the price of the currency on the most popular exchange, Mt.Gox, fell from $17 to pennies in a matter of minutes. Trading was quickly suspended and visitors to the home page were redirected to a statement blaming the crash on a compromised user account. Mt.Gox's Mark Karpeles said that the exchange would be taken offline to give administrators time to roll back the suspect transactions. Dette viste jo at Bitcoins ikke er så anonyme og sikre som man tror, og at Bitcoin er ekstremt sårbart for enkelthendelser, særlig når så og si all verdisetting gjøres på ett sted. Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Det var en ganske stor endring i verdi på Bitcoin over en kort periode. Som igjen viser at Bitcoin enda ikke er moden nok. Og det er verdt å minne på hvor lite som skal til, fra 2011: Dette viste jo at Bitcoins ikke er så anonyme og sikre som man tror, og at Bitcoin er ekstremt sårbart for enkelthendelser, særlig når så og si all verdisetting gjøres på ett sted. Det er sant, ikke mye som skal til for at slike ting skjer. Men har du lest hva som skjedde etter at adminsene hadde får ordnet opp? -Det har ikke jeg, men jeg er ganske sikker på at kursen kom tilbake til "normalen". Skjedde noe lignende på mt.gox i januar om jeg ikke husker feil, og da sank altså kursen kraftig, trading ble stoppet og alt var tilbake til normalen et par timer etterpå. Husk at all valuta er gambling, men her er fortjenesten MYE større. Hva mener du med at det ikke er så anonymt som man trodde? Endret 3. april 2013 av chrixzz Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Det var en ganske stor endring i verdi på Bitcoin over en kort periode. Som igjen viser at Bitcoin enda ikke er moden nok. Ikke moden nok? Moden for hva? Moden for å være en stabil valuta og en sikker investering - selvfølgelig ikke. Moden nok til å tjene sinnsykt store summer over kort tid - så absolutt. Går bare ikke an å si at noe ikke er modent nok, for med potensielt enorme gevinster kommer også gjerne stor risiko. Sånne ting sier seg selv. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Moden nok til å tjene sinnsykt store summer over kort tid - så absolutt. Så Bitcoin er moden nok til å være nettopp det man ikke vil at det skal være. Hva mener du med at det ikke er så anonymt som man trodde? Når MtGox ble hacket hadde de null problemer med å reversere uttak. Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Så Bitcoin er moden nok til å være nettopp det man ikke vil at det skal være. Da er vi vel egentlig enige. Bortsett fra det faktum at jeg ikke er blant dem som nødvendigvis vil at det skal være stabilt. Og det er vel litt av problemet, det er vel flere spekulanter enn det er "vanlige" brukere. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Ligger nå på 811.8 NOK pr BC, eller 139.9 usd pr Nå 116 USD, eller 674,3 NOK. Det er en nedgang på 17% på under 12 timer. Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Nå 116 USD, eller 674,3 NOK. Det er en nedgang på 17% på under 12 timer. Så Bitcoin er moden nok til å være nettopp det man ikke vil at det skal være. Når MtGox ble hacket hadde de null problemer med å reversere uttak. 768,- 13.9% økning siden din post, og 43.30 %!! økning siden første april. Mt.gox er en tredjepart som du legger inn BC'ene inn på. De har oversikt over hvor mange BC en bruker har og også alle overføringer som blir gjort via deres side. Man må vel også sende dem bilder av bankkort og legitimasjon dersom man skal foreta salg/kjøp? Det alene gjør det veldig mye tryggere for alle andre mt.gox brukere dersom noe skulle ha skjedd. Hvis du derimot velger å være helt anonym kan du bare overføre coins'a til bitcoin-wallet'en din og heller satse på å kjøpe/selge via #bitcoin-otc. Jeg personlig ser ikke hvorfor man skal bekymre seg over at mt.gox kan reversere transaksjoner dersom slike feil oppstår. Husk også at det er Mt.gox som er problemet, ikke selve valutaen. Endret 4. april 2013 av chrixzz Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg personlig ser ikke hvorfor man skal bekymre seg over at mt.gox kan reversere transaksjoner dersom slike feil oppstår. Dersom Mt.Gox kan reversere transaksjoner etter at jeg har overført fra min Mt. Gox konto til en Bitcoin-adresse er det bekymringsverdig, da et av hovedargumentene for hvorfor Bitcoins er kommersielt brukbare er at faren for chargebacks ikke eksisterer. Her har Mt. Gox, som en tredjepart, gått inn og reversert transaksjoner som de mener er ugyldige pga en feil de selv er ansvarlige for. At dette i det hele tatt er mulig, viser jo at valutaen ikke har den funksjonaliteten den utgir seg for å ha. Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Dersom Mt.Gox kan reversere transaksjoner etter at jeg har overført fra min Mt. Gox konto til en Bitcoin-adresse er det bekymringsverdig, da et av hovedargumentene for hvorfor Bitcoins er kommersielt brukbare er at faren for chargebacks ikke eksisterer. Her har Mt. Gox, som en tredjepart, gått inn og reversert transaksjoner som de mener er ugyldige pga en feil de selv er ansvarlige for. At dette i det hele tatt er mulig, viser jo at valutaen ikke har den funksjonaliteten den utgir seg for å ha. Men dette er 3rd-party problem, ikke BC problem. Ingen kan reversere transaksjonene dine dersom du bruker f.eks bitcoin wallet. Mt.gox "eier" vel wallet-adressene som brukes på deres side og det er vel det som gjør det mulig for dem å reversere det. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Men dette er 3rd-party problem, ikke BC problem. Ingen kan reversere transaksjonene dine dersom du bruker f.eks bitcoin wallet. Mt.gox "eier" vel wallet-adressene som brukes på deres side og det er vel det som gjør det mulig for dem å reversere det. Men de eier jo ikke wallets utenfor Mt. Gox, så det skal da ikke være mulig å hente tilbake midler som allerede er sendt ut. Om jeg har dollar, euro eller bitcoins stående på kontoen min hos Mt. Gox ser jeg ikke noe problem med det, siden alt skjer på Mt. Gox sine servere. Men om jeg sender mine bitcoins fra Mt. Gox til min egen bitcoinadresse, så ser jeg et stort problem om Mt. Gox kan hente det tilbake. Særlig når Mt. Gox selv i sin reklame skriver: Finally, thanks to Bitcoin, there is a practical way for merchants to take cash-like transactions. Once you have been paid for a good or service in Bitcoin, the money is owned by you and cannot be charged back. Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Er nysgjerrig jeg. Hvordan har det gått Warz? Har du blitt rik enda? Hvis du ikke har solgt deg ut av bitcoins må du ha hatt stor profitt på dette. Jeg føler på en måte at det er mye risiko å ta her, men samtidig vet jeg ikke om jeg tør å ta sjansen på å IKKE satse på dette. Hadde jeg satset f.eks så lite som 10.000 kr fra begynnelsen av hadde jeg vel hatt 6-7 millioner nå? Veldig spennende å se hvordan dette utvikler seg. Hvis du skal invistere i bitcoins bør du gjøre det i rundt 20-24 tiden om kvelden/natten, da bitcoins har en tendens til å falle endel i verdi rundt de tidspunktene. Verdien pleier å stige fra klokken 10-16 (Har hvertfall gjort det de siste dagene) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Når jeg registrerer meg på Mt.Gox, er det er absolutt must å bruke ID der? Hvordan løser man disse tingene i forhold til ligning i Norge? Tenker da spessielt på avkastning. Rapporter Mt.Gox til skatteetaten? Lenke til kommentar
chrixzz Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Men de eier jo ikke wallets utenfor Mt. Gox, så det skal da ikke være mulig å hente tilbake midler som allerede er sendt ut. Om jeg har dollar, euro eller bitcoins stående på kontoen min hos Mt. Gox ser jeg ikke noe problem med det, siden alt skjer på Mt. Gox sine servere. Men om jeg sender mine bitcoins fra Mt. Gox til min egen bitcoinadresse, så ser jeg et stort problem om Mt. Gox kan hente det tilbake. Særlig når Mt. Gox selv i sin reklame skriver: Hmm, det er faktisk ganske rart... kansje de må gjennom en slags "godkjenning" av mt.gox før de faktisk blir sendt ut? Kansje transaksjonen går via et mellomledd. Kan ikke tro det skal være mulig av mt.gox å hente ut bitcoins på denne måten.. On another note, her er en interessant link http://www.digitalspy.co.uk/tech/news/a470457/bitcoin-currency-hits-all-time-high-of-usd147.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå