Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flørting på facebook

Anbefalte innlegg

Jeg er litt grønn på dette her...

Jeg har chattet litt med en fyr, men vi er ikke i samme omgangskrets. Samtalen flyter (VELDIG)godt og han er veldig pratsom, men det er som regel jeg som startet samtalen. Vi kan ofte snakke i over en time, og selv om det er jeg som sier hei, holder han alltid samtalen i gang. Han spør ofte hva jeg skal i helgen, osv, men han har ikke foreslått noe møte ennå. Jeg kjenner han ikke så godt ennå, men jeg vil veldig gjerne bli bedre kjent med han. Derfor lurer jeg på et par ting:

1. Hvordan kan jeg flørte litt uskyldig, evt. vise at jeg er interessert?

2. Hvordan kan jeg se at han er interessert?

3. Er "hard to get" det eneste som virker på gutter?

Kan legge til at jeg er VGS-elev og han er litt eldre. Jeg er helt normal pen (tror jeg), men har ikke så stor selvtillit overfor gutter.

Setter stor pris på svar!

Postet av anonym: 2eb054ca636bba165fbb32bdb5f64e84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel si jeg er i ca samme situasjon, motsatt ende. :)

I starten tok jeg iniativ til å starte samtaler, så begynte hun litt og nå er vel 50/50.

1. Uskyldig flørting - hva med å bare si litt småfrekke setninger midt i samtalen? "eller hva, sexy". Bruk smileys.

2. Om han gjør noe av det lignende jeg sa over her kanskje.

3. Jeg ville ikke spilt hard-to-get. For meg funker det heller dårlig. Men folk er forskjellige da.

Litt tilbake på det jeg sa på første spørsmål; En dag så satt hun og vennina og tulla på facebook. Jeg var ikke tilstede, men de sa "hei sexy" og litt annet tull. Det var altså venninna som skrev det når hun ikke så det (påstår hun iallefall, hehe). Senere på kvelden var hun pålogget og jeg startet samtalen med "hei, sexy!". Før hun rakk å svare la jeg til "nei, det var ikke [venninna] som skrev nå. ;) ". Snakka litt. Så så hun natta, og jeg skrev tilbake "natta sexy ;) .

Dette vil jeg påstå er fin uskyldig flørting hvor du også får fram at du kanskje er interessert. :)

Postet av anonym: a6818a342340f5cc707155ec633f2f75

Lenke til kommentar

Takk for svar dere! Kan legge til at han ofte sender mange smil etter hverandre ( typ :):):):):) ), gjerne når det er litt stille i snakkinga. (han bruker ellers lite smilys)

AnonymDiskusjon#2: Jenter prater med venninnene sine om gutter de liker, så du skal ikke se bort i fra at de har diskutert deg ;)

Lenke til kommentar

Det var definitivt meg de snakka med ja. Men hu jeg snakker med påstår det var venninna som skrev det. Mye mulig det er sant, men uansett. Det jeg skrev tilbake i løpet av den samtalen var at jeg visste det var henne (smiley). Hun svarte bare "ja, ok da (smiley)". Så jeg vet ikke om det er sant eller ikke, men jeg tror uansett at det betyr noe.

Det at han prøver å holde samtalen igang med slikt virker jo positivt.

Har du prøvd å la han starte samtalen? Det er jo ikke slik at hvis du venter en time uten at han starter en samtale - så MÅ du. Prøv kanskje å la gå et par ganger, slik at han får muligheten. Om han ikke gjør det så betyr jo ikke det nødvendigvis at han ikke er interessert, men kanskje litt usikker. Og på den måten vil du heller ikke framstå som desperat.

Uansett, hvis du er interessert og han ikke ber deg ut/finne på noe så gjør det selv.

Snakker gjerne mer med deg, siden vi tydeligvis er i samme båt, bare motsatt side. Er ikke så enkelt skjønner du. :)

Lenke til kommentar

Kan bare nevne at hard to get er det eneste som IKKE virker på gutter :dontgetit:

This. Spesielt om han er "uerfaren" og litt usikker. Er fort gjort å sjå på jenta som ei tapt sak.

Du finner dei som har innstillinga at det er betre å angre på noko ein har gjort enn å angre på noko ein aldri gjorde, og dei vil nok gjere eit siste forsøk å bryte gjennom "hard to get"-skjoldet når jenta ser "tapt" ut for å finne ut om det kan bli noko likevel. Då risikerer ein jo å bli totalt avvist og skuffa, og ein usikker og uerfaren gut vil nok helst ikkje det. Har sett fleire tilfelle av slikt både innanfrå og utanfrå, og det er jo ikkje heilt slik i alle tilfelle, men det er i alle fall den generelle konklusjonen eg vil trekke ut frå mine erfaringar.

Det ser definitivt ut som at det er noko på gong mellom dykk, ut frå det du skriv her, så ikkje torturer guten med "hard to get"-piss. Ver heller med på leiken.

EDIT:

Hvorfor gjøre det vanskelig?

Ingen vits i å pakke ting inn om du virkelig vil ha kontakt med en person.

This også! Berre ikkje bli for klengete og desperat(burde EIGENTLEG ikkje vere for vanskeleg), så går dette fint!

Endret av Sjur577
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Trenger ikke være så usikker og uerfaren heller for at det skjærer seg om du er hard to get, jeg, og mange av kameratene mine orker rett og slett ikke jenter som "leker" slike leker, det blir for barneskole imo.

Bare forsett å være deg selv, går jo bra så langt? :)

Lenke til kommentar

Det er sikkert bare å fortsette samtalestartingen, om dere ikke er i samme omgangskrets å han er litt eldre så kan det hende han syns det er kleint å starte en samtale. Prøv å finn ut om dere har noen felles interesser og slikt, da begynner ballen og rulle vettu... han tar sikkert hintet etter hvert. :thumbup:

Postet av anonym: 7df701a476e61e0f363d04a42e55c412

Lenke til kommentar

Kan bare nevne at hard to get er det eneste som IKKE virker på gutter :dontgetit:

Personlig syns jeg det blir for lett/obvious hvis jenta starter samtalen hver gang. Da mister jeg interessen, så sant hun ikke er drømmedama.

Men som sagt vi er forskjellige alle sammen ;)

La han få muligheten til å starte samtalen, men noen ganger blir det en ond sirkel.

Han tenker

"hvorfor starter hun ikke nå, er det noe? da starter ikke jeg" Og hun tenker

"han starter aldri, da gidder ikke jeg"

Lenke til kommentar

Funker hvertfall ikke å kalle personen sexy i annenhver setning haha.

Du tror virkelig det var det jeg mente..? Samtalen på rundt èn time starta og slutta med nevne "sexy". Det var ment som en slags intern-spøk som vi begge skjønte godt tror jeg.

Sexy - var bare et forslag på ord som kan brukes som uskyldig flørting i en samtale. Kan jo nevne flere (sånn at alle skjønner hva jeg mener her...): handsome, kjekken, etc... Bare det å starte samtalen med å si "hei, kjekken" er jo en veldig bra start. Man får en god tone.

Som Håk sier; la han få sjansen, men pass deg så det ikke blir en stor greie av hvem som starter.

Lenke til kommentar

Så koselig da. Hvordan avtalte dere dette da? Fortell videre hvordan det går. :)

Ehem, når det gjelder meg så tror jeg ikke det funker. Vi snakka her en dag, så spurte jeg om vi skulle treffes vi to (vi har møttes noen ganger nå sammen med venner). Etter en god stund svarte hun "vet ikke"... Jaha tenkte jeg. Spurte så hvorfor. Etter en liten stund igjen svarte hun "bare vet ikke". Da tok jeg bare natta altså.

Fra andres ståsted skjønner jeg at det tolkes som nesten garantert avslag på at hun er interessert. Men jeg vet hun er litt sjenert også, så jeg har et bittelite håp selvom jeg nå er forventer at det ikke funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...