Gå til innhold

Vil jeg kunne komme inn på Forkurs ingeniør?


Andthe

Anbefalte innlegg

Vil jeg kunne komme inn på Forkurs ingeniør?

 

Jeg tok noen dårlige valg tidligere i livet. Slikt skal jo alltid straffe seg, noe det gjør nå. Anyways, mangler kun 1MX/MY for å få GENS. Som dere sikkert forstår, så mangler jeg både 2-og 3MX for å komme inn på selve ingeniørkurset uten forkurs, da jeg har 3FY. Og for å kunne komme inn på forkurset så må vel 23/5-regelen (ev. andre alternativer) overholdes, men her mangler jeg jo matematikken. Vil jeg ha noen mulighet til å komme inn med disse forutsetningene? Ser forsåvidt her: Freak.no at det har vært mulig. Takker på forhånd for hjelpen :)

 

Fra freak.no:

 

«Du kommer inn :)

Tilnærmet alle som søker kommer inn.

Jeg kom inn, og da strøk jeg i 2 fag på vgs og hadde rundt 30 dagers fravær.

 

Så betvil ikke, du kommer nok inn. Vedder jeg en hundrelapp på :p»

 

 

«Jeg har nå søkt på Forkurs Ingeniør i Kr.Sand og i Grimstad.

Jeg har ikke generell studiekompetanse, og mangler fagene Fysikk, Kjemi og Matte(3mx) for å komme inn på Ingeniør linja - Derfor forkurset ..

 

Men til spørsmålet:

 

Hvor vanskelig/lett er det å komme inn på forkurs til ingeniør?

Karakterene mine fra videregående er mildt sagt møkk.. (Var drittlei av skolen på den tiden..) Men nå, 2 år etterpå har jeg lyst til og studere igjen. Men uten generell studiekompetanse så er desverre ikke valgene mange :\

 

Og hvis jeg nå ikke skulle komme inn, hva annet kan jeg/bør jeg velge?

 

Trenger litt råd her

 

Sendte foresten mail angående om jeg kan komme inn uten studiekompetanse, og det kunne jeg. Men legger de stor vekt på karakterer?»

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan vel melde deg opp i fagene uansett? Et tips er å søke på forkurs ved UIS(Stavanger) hvis du kan søke deg inn, de kjører alle forelesningene på streamoverføring. Vi hadde folk som var både i Nordsjøen og Indonesia på jobb som tok forkurset (norske da). De bruker It's Learning til alt. Du kan se fjorårets kurs under. Må jo møte opp til eksamen i Stavanger, men ellers kan du være hjemme. I tilfelle du ikke får plass ved din lokalplass that is. Eller du kan bare melde deg opp og følge de forelesningene under eller på www.khanacademy.org

 

http://stream.rkk.no/mediasite/Catalog/pages/catalog.aspx?catalogId=f7a0c274-a1d8-4a01-b11f-4e7c20f9c239

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...