Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Dette skjedde nå nettop, har noen flere opplevd dette?

Jeg surfet fint på maskinen min på forskjellige sider helt til jeg klikket på facebook.

Da begynt avast! og hyle om en trojaner, dette i seg selv synes jeg var merkelig.

Jeg trykte KUN på facebook bokmerken for å få denne viruset.

Så da tok jeg min andre maskin, leita litt på nett om facebook virus og fant ingenting.

Så jeg trykte på facebook bokmerken på den maskinen å det samme skjedde igjen.

Fant over 2000 infiserte filer på begge maskinene.

Dette fant maskinene mine på begge.

html:script-inf [trj]

html:redirba-inf [trj]

win32:zango-ga [trj]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Det er nok en feil fra Avast sin side, hvor det har skjedd en feil i virusdefinisjonene som har blitt oppdatert til brukere. Bruker selv Avast Internet Security, og det er langt i fra bare Facebook som blir stoppet. Hos meg er Web Shield synderen, og stopper meg fra å komme inn på de fleste nettsider. Dette er fordi den sjekker nettsidene i det du trykker deg inn på de. Denne kan du slå av i mellomtiden, hvis den fortsetter å gi deg beskjed om virus. Regner med det kommer en oppdatering fra Avast i løpet av kvelden.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kan deaktivere Web Shield i mellomtiden, til dette er fikset, hvis den stopper deg fra å komme inn på andre sider. Hvis du kommer inn på sider uten problemer, så er det bare å ha den aktivert. Du har mest sannsynlig ikke fått noe virus, det er bare virusdefinisjonene i Avast som er noe feil med, og dermed gir deg falske meldinger. Disse er også kalt "false positives" og skjer nå og da.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg syntes det bare var merkelig at jeg sjekket sikkert 10 nettsider før jeg til slutt sjekket facebook så kom trojan advarsel.

Har nå skrudd av avast, jeg synes bare synd på alle filene som ble slettet som avast trudde var virus :(

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Du kan nå oppdatere Avast for å fikse problemet. Avast har bekreftet at det bare var noe feil med virusdefinisjonene som de har lastet opp til brukerne.

Edit: Regner med Avast ikke har slettet noen filer, men satt de i karantene. Se under "Virus Chest" for å se om det ligger noen filer der. Hos meg er det for det meste bare reklamebannere som har blitt blokkert, og andre HTML-filer. Altså ingenting som ligger lokalt på min maskin.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

For alle som bekymrer seg for Facebook og virus fra facærn, så installer Defensio web security plugin i Facebook profilen din. Den sjekker og fjerner URLer som blir posta, som kan være link til virus eller malware, så slipper du å trykke på disse - selvom det kan være fristende å klikke på linker til nakne damer!

Funker rett i Facebook, så da er FBen din beskytta samme hvor du åpner den, hjemme/jobb/MAC/PC. :)

Endret av tthomassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...