Gå til innhold

Tunge eller lette manualer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men man avfeier ikke broscience ved å si "dere har feil, jeg gidder ikke forklare hva..", noe Kevlar gjorde.

Hva sikter du til med "virkelig?"?

Noen ting trenger man ikke forklare hvorfor er feil, rett og slett fordi det er så usannsynlig. Flere tilfeller av det i tråden.

Lenke til kommentar

Så å spre informasjon man ikke er sikker på er bedre enn å holde kjeft?

Ikke sant. Jeg prøver å hjelpe der jeg har noe faktisk å komme med, med ordentlige kilder, men å komme med svada som "jeg har hørt av en kamerat" og lignende har jeg selvinnsikt nok til å holde for meg selv.

Og tråder som denne, hvor 50% av rådene er helt uten kildebruk, støtte i noen form for teori eller har hold i noe som helst, håper jeg faktisk folk ikke tar for god fisk.

Selv der rådene faktisk er gode, håper jeg folk dobbeltsjekker og helst leser seg opp og lærer seg ting selv, istedet for å høre på fasitsvar fra et anonymt internettforum av amatører.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Så å spre informasjon man ikke er sikker på er bedre enn å holde kjeft?

Ikke sant. Jeg prøver å hjelpe der jeg har noe faktisk å komme med, med ordentlige kilder, men å komme med svada som "jeg har hørt av en kamerat" og lignende har jeg selvinnsikt nok til å holde for meg selv.

Og tråder som denne, hvor 50% av rådene er helt uten kildebruk, støtte i noen form for teori eller har hold i noe som helst, håper jeg faktisk folk ikke tar for god fisk.

Selv der rådene faktisk er gode, håper jeg folk dobbeltsjekker og helst leser seg opp og lærer seg ting selv, istedet for å høre på fasitsvar fra et anonymt internettforum av amatører.

Unødvendig av deg og ridikulere over deg selv og den generelle brukerbasen på diskusjon.no, dette forumet er faktisk ikke så aller verst. Men du har selvfølgelig helt rett i det trådrelevante i posten din.

Lenke til kommentar

istedet for å høre på fasitsvar fra et anonymt internettforum av amatører.

Hvem er så du som kan uttale deg slik da?

Det jeg hater aller mest med dette forumet er at 90% av de som skriver her snakker utfra ting de har lest på iform eller lignendes uten noen som helst personlig erfaring. Og i tillegg går rundt og kaller folk so har hatt mange års erfaring og oppnådd gode resultater for amatører. Disse folkene løfter under 100 i alle øvelsene sine og går rundt og ler av andre folk hver gang nybegynnere skal ha hjelp til noe her på forumet. Jeg kjenner til slike folk som er utrolig selvsikker og tøff over internett, men når man kommer til treningsstudioet så glor de på deg og spør etter tips og råd..

Ja, jeg følger med på treningsloggene her på forumet.. 16år gamle gutter som tror de har nok av det som heter "erfaring.."

Skal man snakke utfra personlig erfaring, så bør en ha noe først. Og ihvertfall høre noe på det som løfter 3-5 ganger mer i alle øvelsene enn deg.

De fleste som sitter her og skriver anbefaler stadig vekk ting de har hørt er bra, uten å selv har prøvd det ut i det heletatt..

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

istedet for å høre på fasitsvar fra et anonymt internettforum av amatører.

Hvem er så du som kan uttale deg slik da?

Det jeg hater aller mest med dette forumet er at 90% av de som skriver her snakker utfra ting de har lest på iform eller lignendes uten noen som helst personlig erfaring. Og i tillegg går rundt og kaller folk so har hatt mange års erfaring og oppnådd gode resultater for amatører. Disse folkene løfter under 100 i alle øvelsene sine og går rundt og ler av andre folk hver gang nybegynnere skal ha hjelp til noe her på forumet. Jeg kjenner til slike folk som er utrolig selvsikker og tøff over internett, men når man kommer til treningsstudioet så glor de på deg og spør etter tips og råd..

Ja, jeg følger med på treningsloggene her på forumet.. 16år gamle gutter som tror de har nok av det som heter "erfaring.."

Skal man snakke utfra personlig erfaring, så bør en ha noe først. Og ihvertfall høre noe på det som løfter 3-5 ganger mer i alle øvelsene enn deg.

De fleste som sitter her og skriver anbefaler stadig vekk ting de har hørt er bra, uten å selv har prøvd det ut i det heletatt..

Ser ikke helt hvordan vi er uenige? Jeg vil at folk skal være kildekritiske. Det inkluderer råd fra meg; Jeg kan skryte på meg hva som helst av løft, erfaringer og svada-titler, men kan fortsatt uansett være en 12-åring som aldri har vært på treningsstudio, det vet du ingenting om.

At "90% av de som skriver her snakker utfra ting de har lest på iform eller lignendes uten noen som helst personlig erfaring." er jo nettopp en grunn til å være kritisk, og resten av innlegget ditt er egentlig også bare mange grunner til å være skeptisk til svar man får på forum. Som er akkurat det samme som jeg sa; hvordan kom dette ikke frem?

edit: Hadde jeg fulgt opp innlegget mitt med en bastant påstand som paperC nettopp ga et eksempel på, uten å gi noen form for kilde på det, hadde jeg skjønt irritasjonen. Styrke og hypertrofi/størrelse er ikke direkte relatert, det burde egentlig være en selvfølge når man tenker seg om. Denne artikkelen forklarer eksempelvis.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Dårlig quoting av meg. Første settningen var mer rettet mot deg, og resten er bare.. generell info.

Jaok. Hva slags kompetanse mener du jeg må ha for å si at man bør ta meninger fra forum med en klype salt, og heller kryssjekke kilder og lære seg ting ordentlig? Doktorgrad i sunt folkevett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...