Gå til innhold

Tilbakemelding på FinnEnFrilanser.no

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har utviklet en ny anbudstjeneste spesielt rettet mot frilansere.

Nettsiden heter FinnEnFrilanser (http://www.finnenfrilanser.no) - Fremsiden, og det er gratis for alle å registrere seg.

Poenget er at det skal være en norsk versjon av elance, guru, rent-acoder og lignende. Bare at jeg har prøvd å gjøre alt veldig enkelt. Tjenesten er akkurat ferdig, men selvfølgelig ikke helt ferdig.

Så det er her dere kommer inn, jeg vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre bedre. Prosjektet er for øyeblikket en slags åpen beta der alle kan delta. Design er ikke helt ferdig. Så det er mest funksjoner jeg vil ha tilbakemeldinger på. Hele denne tjenesten er gratis.

På forhånd takker jeg for svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Likte dette utsagnet: "Tjenesten er akkurat ferdig, men selvfølgelig ikke helt ferdig" :)

1. Valideringsfeil

2. Inglisj

3. Tørt uteende

4. Forvirrende layout iblant

5. Casen til feltene (WWW, Msn, osv) under profilen virker litt tilfeldig

6. Hvorfor "Fremsiden" istedetfor Forsiden?

7. Er det ikke mer naturlig å ha nyhetene på forsiden?

8. Jeg skrev inn en random l/p på login. Ingenting skjedde, ingen feilmelding om ugyldig bruker/pass.

9. Forvirrende med Prosjekter. "5 nyeste prosjekter" under Fremsiden og "10 nyeste prosjekter" under Prosjekter.

10. Kul live søkefunksjon.

Lenke til kommentar

Se der ja, endelig noe jeg kan ta tak i :)

1: ja, er klar over det. Og det er noe jeg jobber med.

2: dette er også noe jeg strever med, jobber med å få endret en språkfil i django.

3: ja mulig det, prøvd å holde det så enkelt som mulig. Tips til forbedringer?

4:hvor da? Tips til forbedringer?

5: de er litt tilfeldig hva som kommer frem der, alt etter hva brukeren har fylt inn.

6: tja si det, synes jeg leser oftere fremsiden enn forsiden. Men mulig jeg tar feil.

7: de 5 siste nyhetene er presentert i sidebaren. På selve fremsiden har jeg fokusert mer på prosjekter og frilansere. Det virket mer naturlig for meg.

8: Hmmm, de var merkelig. Det skal være laget sånn at det skal komme feilmelding. Skal se på det.

9: hvordan er det forvirrende da? Skal jeg ha 10 av hver på fremsiden blir det 2km å scrolle til bunnen. Mens når man går til frilansere, er der kun frilansere. Så da blir det plass til å vise flere.

10: takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei alle sammen,

nå som anbudstjenesten min har eksistert ei stund og begynt å ta litt form så har jeg et spørsmål.

Det er snart 30 registrerte frilansere der nå og en del trafikk, så nå må jeg få tak i folk som kan legge ut prosjekter der.

Så det jeg lurer på er om noen har tips til hvordan jeg skal komme i kontakt med folk som vil publisere prosjekter?

Sende epost til webutviklingsfirma, eller alle slags vanlige firma og spørre om de trenger å få utfført noe?

Kom med tips :)

Stein Ove Helset

Lenke til kommentar

Veldig kort: Du bruker forskjellige bakgrunnsbilder for standard og hover på innloggingsknappen. Dette fører til at nettleserne først laster inn hover-bildet når du tar musa over. Bruk heller CSS sprites.

http://css-tricks.com/css-sprites/

http://www.alistapart.com/articles/sprites

Ikke noen stor sak, men er like greit å komme i gang med gode vaner tidlig. Gjelder andre knapper du vil bruke forskjellig bakgrunnsbilde for hover, også. Essensielt legger du alle bakgrunnene i samme bilde, og flytter dette rundt så den rette delen dukker opp og resten forblir usynlig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Et tips fra VWorker.com

8) Why can't I view bids from other workers who are bidding against me?

When we started this site in 2001, every worker could view competing bids. We thought this was good because it was more transparent. Instead what we found is that it led to an environment of cut-throat low-bidding wars. Many projects 'won' by the ultimate survivor of the ultra-intense low-bidding, were priced far below what the worker actually needed to sustain themselves, and were never completed.

That is why in July of 2001, bidding was changed from an open system (where every worker could see every other workers' bids) to a closed one (where each worker could only see their own bids). The feedback from workers and the ultimate results were exceedingly positive, and the site has remained that way ever since.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Et tips fra VWorker.com

8) Why can't I view bids from other workers who are bidding against me?

When we started this site in 2001, every worker could view competing bids. We thought this was good because it was more transparent. Instead what we found is that it led to an environment of cut-throat low-bidding wars. Many projects 'won' by the ultimate survivor of the ultra-intense low-bidding, were priced far below what the worker actually needed to sustain themselves, and were never completed.

That is why in July of 2001, bidding was changed from an open system (where every worker could see every other workers' bids) to a closed one (where each worker could only see their own bids). The feedback from workers and the ultimate results were exceedingly positive, and the site has remained that way ever since.

Hmmm, takk for det tipset!

Har letet litt etter en god måte å luke ut under bud. Så det spørs om ikke dette må implementeres på en måte ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...