Hennaa Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei Jeg har lyst på styrkonsoll til en 6 hk. Noen som kan hjelpe? Evt. Hva trenger jeg og hva koster det og hva må gjøres? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Du sier fint lite, så det blir bare synsing fra min side. Men en av disse kan kanskje fungere eller du kan søke litt på nettet etter styrekonsoll. Er det noen produsenter i næreheten som reparerer eller lager plastbåter kan det hende de har en form liggende og du kan få laget en styrekonsoll for et relativ grei pris. Lenke til kommentar
Hennaa Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Takk Men har ikke tenkt å betale 5-6 tusen for en styrekonsoll. Har tenkt å prøve å lage en selv. Men kan du si meg hva jeg trenger av kabler og utsyr og hvordan man gjør det?? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Først må du sjekke at du kan montere gear/gas-kabler på motoren, det skal være festeanordninger samkjørt med de eksisterende hendlene på motoren og låsepunkter for kablene i forkant av disse samkjøringene "ca 10/15 cm". Det du eventuelt trenger av utstyr er en styresnekke og tilhørende kabel i riktig lengde, er veldig viktig og vite om man kan bruke motor-braketten som låsepunkt for styrekabelen eller om man må bruke en ekstern låseordning, også må man skaffe riktig gear/gas kabel som samsvarer med motorprodusentens spesifikasjonen angående tilkobling i motoren disse må også ha riktig lengde. Så må du ha en gas/gear-spak som samsvarer med de spesifikke kablene, skal dette gjøres etter boka må også mannoverbord-bryteren flyttes til konsollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå