Gå til innhold

Forskjellen på W7 home og W7 Ultimate

Anbefalte innlegg

Hei - Jeg lurer på om forskjellen på home Premium versjonen og Ultimate versjonen til Windows 7 er merkverdig.

Jeg kan veldig lite om PC men fikk Ultimate operativsystemet av en kollega, og lurer på, i bunn og grunn, om det er noe vits å installere det.

Takker for svar,

Natander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ha jo også XP mode, og du kan bytte språk i windows update, harddisk kryptering.

Jeg hadde gått for ultimate hvis maskinvaren klarer det.

Selv om systemkravene er de samme, krever det nok litt bedre maskinvare uansett.

Høres bra ut.

Jeg lurte på hvordan man skulle installert dette OS-et når man allerede har W7. Skal man bare sette inn disken, restarte PC'n og så ta det fra der?

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar

Hvis begge er 64 bits versjon eller 32 bits.

Trenger man bare å gjøre en oppgradering.

Selv har jeg ikke gjort det, men er nok bare sette inn platen også dobbelklikke ikonet, så fullfører man oppgradering fra windows og restartet.

Husk hvis du har Service pack 1 på maskinen og uten service pack på DVD vil de ikke gå uten å ta ny installasjon.

Lenke til kommentar

Har du Windows 7 Home Premium og ønsker Ultimate, og har en ekte nøkkel til dette, er det bare å gjøre en Anytime Upgrade. Du finner den på startmenyen. Da trenger du ikke noen DVD, bare nett tilgang.

Tar ca 10 minutter eller slikt.

Edit: Nøkkelen er ikke bit avhengig, så har du fått en 64bits nøkkel, kan den fint brukes på 32bit, og vica versa.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...